خبرگزاری کار ایران

رد صلاحیت دو فعال کارگران ساختمانی در شهرستان کامیاران/ اداره کار کتبی اعلام نکرد

asdasd
کد خبر : ۷۹۶۷۶۲

دو فعال کارگری با نام‌های فرهاد ابراهیمی و مهرداد صبوری که خود را برای کاندیداتوری هیأت مدیره و بازرس انجمن صنفی کارگران ساختمانی شهرستان کامیاران کاندیدا کرده بودند، توسط اداره کار استان کردستان رد صلاحیت شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، این دو کارگر می‌گویند: در تاریخ ۳۰/۱۱/۱۳۹۷ مدارک و مستندات خود را به انجمن صنفی کارگران ساختمانی ارایه داده‌اند اما بعد از گذشت چندین ماه انتظار برای دریافت رد یا تایید صلاحیت، اداره کار به صورت شفاهی به ما اعلام نموده که رد صلاحیت شده‌اید و حق کاندیدا شدن را ندارید.

آنها می‌گویند: به صورت کتبی کاندیداتوری خود را اعلام نموده‌ایم و خواستار این هستیم که اداره کار به صورت کتبی رد صلاحیت ما را اعلام کند تا از مجاری قانونی وضعیت خود را پیگیری کنیم اما اداره کار از این کار سر باز می‌زند.

به گفته‌ی آنها، بر اساس مقاوله‌نامه‌های سازمان جهانی کار، تشکل‌های کارگری باید مستقل بوده و آزادانه فعالیت کنند؛ همچنین بر اساس ماده ۲۶  قانون مجازات اسلامی هیچ مانعی برای کاندیدا شدن در انجمن‌های صنفی وجود ندارد و تنها کسانی نمی‌توانند کاندیدا شوند که دچار محرومیت اجتماعی هستند.

لازم به ذکر است که این دو فعال کارگری محرومیت اجتماعی ندارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز