خبرگزاری کار ایران

جمعی از انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانیِ کردستان:

دولتی‌ها یا نمی‌دانند شرایط چیست یا می‌دانند و برایشان مهم نیست

asdasd
کد خبر : ۶۷۷۰۹۹

انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی استان کردستان خواستار پرداخت بیمه بیکاری به کارگران ساختمانی شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جمعی از انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی در استان کردستان در بیانیه‌ای مشترک، ضمن توصیف شرایط ناگوار معیشتی کارگران ساختمانی، خواستار پرداخت بیمه بیکاری به این کارگران شدند.

در این بیانیه که به امضای انجمن‌های صنفی  کارگران و استادکاران ساختمانی شهرستان بانه، سقز، مریوان و سروآباد، کامیاران، دیواندره، دهگلان و قروه رسیده، آمده‌ است:

همچنان که می‌دانیم در این روزها شرایط بسیار سختی برای کارگران و طبقه ضعیف جامعه به وجود آمده و متاسفانه کسی حال وحوصله تفسیر آن را ندارد. در چنین شرایط بحران اقتصادی و تورم سرسام آور و کاهش شدید درآمد و قدرت خرید کارگران باید سریعا کمیته‌های رسیدگی به مشکلات کارگران و اقشار آسیب‌پذیر فعال  شوند تا مردم کمتر آسیب ببینند؛ ولی در جامعه ما به دلایل مختلفی، مدیریت ما هنوز با واقعیت فاصله دارند. به باور ما دولتی‌ها یا نمی‌دانند یا نمی‌خواهند بدانند یا می‌دانند و برایشان مهم نیست. کارگر ساختمانی که در هفته بیشتر از دو روز کار ندارد چگونه می‌تواند در این شرایط تورم دوام بیاورد؟ چه کسی در برابر معیشت خانواده این عزیزان مسول است؟

ما می‌دانیم که تحریم‌های امریکا علیه ملت بزرگوار ایران کاملا غیراخلاقی و جنایتکارانه است ولی با دخیل کردن تشکلات کارگری در تصمیم‌گیری‌ها و تشکیل کمیته‌های مختص تشکلات ساختمانی و ارائه راهکاری جدی، می‌توان به کاهش این بحران اقتصادی کمک کرد. کارگری که هر روز دست خالی به منزل برمی‌گردد و برخلاف میل باطنی خود با خانواده‌اش دروغ می‌گوید تا کی می تواند این رنج ومشقت شرمندگی وگرسنگی را تحمل کند؟

 باید پرداخت بیمه بیکاری به کارگران ساختمانی به یک مطالبه عمومی تبدیل شود و از همه فعالان عرصه دفاع از حقوق کارگر و مسولان انجمن‌ها و نمایندگان واقعی آنان و همه دلسوزان عدالت و انسانیت می‌خواهیم که در این کارزار جهت تحقق این خواسته و مطالبه برحق و قانونی، پافشاری  و مسایل حاشیه‌ای و جانبی را رها کنند و تمام انرژی و پتانسیل خود را حول این محور متمرکز کنند. از طرفی دیگر از نمایندگان محترم مجلس می‌خواهیم که در این راستا سکوت نکند و کارگران را تنها نگذارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز