خبرگزاری کار ایران

رانندگان پرتغالی نفتکش‌ها را از حرکت می‌اندازند/ تمهیدات دولت پرتغال برای اعتصاب احتمالی

asdasd
کد خبر : ۷۹۵۹۵۳

رانندگان نفتکش در پرتغال به دلیل ناکافی بودن دستمزد و بدی شرایط کار تهدید به اعتصاب کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از رویترز، رانندگان نفتکش در پرتغال اخیراً تهدید به برگزاری اعتصاب کرده‌اند و مذاکرات با دولت برای مطالبات رانندگان همچنان ادامه دارد.

دولت پرتغال روز چهارشنبه اعلام کرده بود که اگر طی هفته آینده رانندگان نفتکش‌ اعتصاب کنند، سوخت بخش‌های حساس مثل بیمارستان‌ها و فرودگاه‌ها و ... را تضمین خواهد کرد.

این دومین اعتصاب رانندگان تانکر‌های سوخت در کشور پرتغال است که در ایام گردشگری تابستانی مشکلات زیادی را برای دولت به وجود خواهد آورد.

وزیر امور خارجه این کشور اعلام کرده که منابع سوخت مورد نیاز  برای بنادر، بیمارستان‌ها، فرودگاه‌ها، پایگاه‌های نظامی، ایستگاه‌های آتش‌نشانی و حدود ۳۲۰ پمپ بنزین عمومی تأمین خواهد شد.

در عین حال به گفته وزیر محیط زیست، دولت می‌تواند اقدامات ویژه‌ای از جمله از بسیج ارتش برای تأمین سوخت مورد نیاز کشور استفاده کند.

رانندگان نفتکش که پیگیر دستمزدهای بالاتر و شرایط بهتر کار هستند، از ۱۲ اوت اعتصاب می‌کنند. آنها پیشتر در ماه آوریل یعنی اواسط هفته عید پاک، اعتصاب چهار روزه خود را برگزار کردند که باعث کمبود در بیش از ۲ هزار جایگاه سوخت در پرتغال شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز