خبرگزاری کار ایران

پاسخ سازمان خصوصی‌سازی به پژمان‌فر درباره واگذاری «ایران ایرتور»؛

شرکتِ در حال نابودی امروز پویا، سرحال و موفق شده است

asdasd
کد خبر : ۷۹۵۰۴۰

سازمان خصوصی‌سازی با انتشار بیانیه‌ای در پاسخ به انتقادهای یک نماینده مجلس در مورد نحوه واگذاری شرکت ایران‌ایرتور تاکید کرده است که این شرکت در حال نابودی پس از خصوصی‌سازی نجات یافته است.

به گزارش ایلنا، «نصرالله پژمان‌فر» خرداد ماه امسال، ضمن اعتراض به‌نحوه واگذاری شرکت هواپیمایی«ایران ایرتور» گفت: بخش‌های مختلفی به‌اسم خصوصی‌سازی به‌جریان‌های قدرت و صاحبان نفوذ و ارتباطات واگذار شد و نتیجه آن هم این شد که بخش‌های قابل توجهی بیت‌المال در ظاهر به‌بخش خصوصی، اما در واقع به‌صاحبان رانت و قدرت واگذار شد.

وی با اشاره به‌اینکه یکی از واگذاری‌ها موضوع واگذاری شرکت«ایران ایرتور» بود، تصریح کرد: این شرکت با قیمت حدود 34 میلیارد تومان در یک پرداخت سه ساله واگذار شد که هنوز که هنوز بوده این مبلغ از سوی خریداران واریز نشده است.

پژمانفر اضافه کرد: این واگذاری با این قیمت در حالی که طبق گفته وزیر وقت راه (تنها برند یک شرکت هواپیمایی بیش از 500 میلیارد تومان ارزش دارد)، صورت گرفته است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی افزود: این در حالی است که شرکت ایران ایرتور دارای پنج هوپیمای ام.دی و همچنین دارای اراضی املاک و مستغلات بود و تعداد زیادی هواپیمای «توپولف» داشت و اموال و دارایی‌های دیگری داشت که همه آن‌ها به 34 میلیارد تومان فروخته شد و همان‌طور که گفتم، پرداخت نشده است.

سازمان خصوصی‌سازی در پاسخ به پژمان فر در بیانیه‌ای تاکید کرده است: این در حالی است که در مزایده و واگذاری اول در سال ۱۳۹۰، ایران ایرتور از طریق مزایده عمومی به شرکتی خصولتی واگذار گردیده بود که به دلیل عدم ایفای تعهدات خریدار و همچنین معوق شدن چندین قسط آن، مجدداً این شرکت در طی ۴ نوبت و در سال ۱۳۹۳ و ۱۳۹۴ از طریق مزایده عمومی به مبلغ ۳۴ میلیارد تومان عرضه شد که مشتری و متقاضی نداشت، و لذا مجدداً این شرکت در تاریخ 1394/6/23 به قیمت پایه ۳۴ میلیارد تومان از طریق مزایده عمومی عرضه شد که یک نفر شرکت‌کننده برای این عرضه وجود داشت و با قیمت پیشنهادی بالاتر از قیمت پایه به عنوان برنده مزایده شناخته شد و واگذاری صورت گرفت.

در واگذاری جدید این بار خریدار به تعهدات خود پایبند بوده و نه تنها تمام اقساط خود را پرداخت نموده و ضمنا با اصلاح ساختاری بزرگ در این شرکت و سرمایه‌گذاری قابل توجه، از این شرکت در حال نابودی، یک شرکت پویا، سرحال و موفق ساخته است. در واقع اتهام سازمان خصوصی‌سازی  و بخش خصوصی در این مزایده و فروش شرکت ایران ایرتور این است که چرا شرکتی که در حال ورشکستگی و تعطیلی بوده، با خصوصی‌سازی احیا شده و جان دوباره گرفته و ارزش پیدا کرده است؟ مگر انتظار از خصوصی‌سازی غیر از این بوده است؟چرا نمی‌خواهیم شرکت‌های راکد و ورشکسته و ناموفق را سروسامان دهیم و از احیا آنها عصبانی هستیم. 
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز