خبرگزاری کار ایران

نایب رئیس کمیسیون حقوقی و مجلس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایی اعلام کرد:

بسترسازی برای اشتغال با همگام‌سازی صنعت و دانشگاه

asdasd
کد خبر : ۷۹۳۹۷۶

نایب رئیس کمیسیون حقوقی و مجلس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایی عنوان کرد: با کمک جوانان نخبه و همگام سازی صنعت و دانشگاه ، توانائی به چرخش در آوردن چرخه تولید و اشتغال زایی را داریم.

به گزارش ایلنا، مهدی محمدزاده (بازرس کمیسیون توانمندسازی تولید و اشتغال زایی استان تهران و نایب رئیس کمیسیون حقوقی و مجلس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمائی ایران) گفت: کانون عالی کارفرمایی ایران طی تفاهم نامه‌ای با دانشگاه پیام نور، همگام‌سازی صنعت و دانشگاه برای فراهم کردن بستر تولید ملی و اشتغال را خواستار شد.

او اظهار کرد: با کمک جوانان نخبه و همگام‌سازی صنعت و دانشگاه، توانایی به چرخش در آوردن چرخه تولید و اشتغال زایی را داریم و انشاالله در عرصه اشتغال انقلابی برپا خواهیم کرد.

محمدزاده نقش دولت را در این مساله مهم و کلیدی ارزیابی کرد و افزود: دولت می‌تواند با بسته‌های حمایتی مانند معافیت‌های مالیاتی برای چند سال اول تولید، پرداخت حق بیمه کارگران، موانع نقدینگی  مشکلات تولید و اشتغال را برطرف کند تا مشکلات اجتماعی از قبیل اعتیاد، فساد، طلاق و درگیری‌های خیابانی و تشکیل پرونده‌های قضائی که اصولا از این مساله سرچشمه می‌گیرد کاهش یابد.این کار نیازمند یک عزم ملی است.

نایب رئیس کمیسیون حقوقی و مجلس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایی ایران ادامه داد: مجلس باید در قوانین موجود بازنگری کند و قوه قضائیه به عنوان مرجع عدالت گستر نظارت خود را بیشتر کند. از آنجا که بخش خصوصی و دانشگاه‌ها بالقوه آماده حرکت هستند و حمایت دولت می‌تواند این حرکت را بالفعل تبدیل کند و اثراتش در همه عرصه‌ها هویدا می‌شود.

 او بیان کرد: با توجه به اینکه ایران در بین ۱۵ همسایه با حجم واردات بیش از ۱۳۰۰ میلیارد دلار واقع شده است و هر یک میلیارد دلار صادرات می‌تواند حداقل ۷۰۰۰ شغل در کشور ایجاد کند باید به صادرات توجه بیشتری کرد.

 بازرس کمیسیون توانمندسازی تولید و اشتغال‌زایی استان تهران گفت: با مدیریت صحیح و عزم ملی، فروش نفت و مواد اولیه را در شرایط اقتصاد مقاومتی کنار گذاشته شده و تلاش کنیم تا بر اساس چشم انداز طراحی شده در سال ۱۴۰۴ ایران جایگاه نخست منطقه را در حوزه اقتصاد، علم و فناوری به دست آورد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز