خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی خانه کارگر استان همدان:

حمایت از تولیدات داخلی مستلزم برطرف کردن موانع تولید است/ یکی از مصادیق اشتغال پایدار ارتقای کیفیت کالاست

asdasd
کد خبر : ۷۹۳۴۸۷

یک فعال کارگری در همدان درباره شعار رونق تولید می‌گوید: حمایت از کالای ایرانی، تحقق شعار اقتصاد مقاومتی ورونق تولید است.

به گزارش ایلنا، چنگیز اصلانی (دبیر اجرایی خانه کارگر استان همدان) گفت: توجه به کارگر و تولید ایرانی؛ مهم‌ترین اصل در تحقق شعار سال است. امیدواریم همه مسئولان به این امر توجه نشان دهند و درد‌ها و مشکلات کارگران ایرانی را ببینند.

او با اشاره به اینکه استخوان‌بندی بحث رونق تولید در چهل سال پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران اثبات کرد که ما در میدان تولید می‌توانیم موفق باشیم، افزود: جامعه کارگری، ستون واقعی رونق تولید است و این قشر در این ۴۰ سال اخیر اثبات کرده‌اند با توقعات کم گام‌های بزرگی برداشته‌اند.

او با تاکید به اینکه امروزه ما در دنیا حرف اول را در حوزه نظامی می‌زنیم و امیدواریم در حوزه صنعت نیز نتایج خوبی را به دست آوریم، گفت: کارگران به عنوان موتور محرکه صنعت و تلاش‌گران عرصه تولید شناخته می‌شوند و حمایت همه جانبه از آنان در حوزه هایی همچون تأمین امنیت شغلی، مسکن، پرداخت به‌موقع حقوق و نیز فراهم‌سازی زمینه مهارت‌آموزی این قشر، مولفه‌ای مهم و تأثیرگذار در رونق تولید و تحقق شعار سال است.

به گفته وی، یکی از راهکارهای تحقق شعار رونق تولید تامین امنیت شغلی کارگر است. امنیت شغلی نیروی کار یعنی حمایت از کالای ایرانی است.

اصلانی ادامه داد: تحقق سیاستهای اقتصاد مقاومتی بسته به رونق تولید و تحقق رونق تولید وابسته به حفظ منزلت کارگران است و در صورتی که بخواهیم تولید کشورمان رونق یابد باید منزلت کارگران در جامعه حفظ شود.

به گفته وی، کارگر دارای شرافت و سرمایه کشور است. در عین اینکه از دید کارفرما، کارگر ابزار مفیدی برای ارتقای کیفیت تولید و محصول تلقی می‌شود نباید به کارگر به چشم یک‌ ماشین یا جسم بی‌روح نگاه شود که فقط از او کار بکشند بلکه باید شأن و کرامت کارگر و نیروی انسانی حفظ شود.

 دبیر خانه کارگر همدان در اامه یکی از مصادیق اشتغال پایدار را توجه به تولید کیفی کالا و خدمات برشمرد و تصریح کرد: هر چند باید به مصرف‌کننده حق انتخاب داد اما تولیدکنندگان ما قطعاً با تولید کیفی و شایسته کالای خود می‌توانند رضایت مصرف‌کنندگان را فراهم کرده و در این زمینه یک حرکت تحولی ایجاد کنند.

اصلانی با تاکید بر اعلام آمارها توسط مسئولین گفت: باید آمارها درست ارائه شود تا برنامه‌ریزی‌های بهتری در این حوزه انجام شود.

اصلانی افزود: بعضی از مسئولین برای حفظ جایگاه و مقام خود آمارهای غیرواقعی اعلام می‌کنند.

وی تاکید کرد: نخستین وظیفه ما در جامعه ای که توسعه آن بسته به نیروی کارگری است حفظ منزلت اجتماعی و احترام به جایگاه آنان است و در صورت بی‌توجهی به این مساله، زمینه‌های افت بهره‌وری در کشور فراهم خواهد شد.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان همدان جمعیت کارگری استان همدان را ۲۴۸ هزار نفر عنوان کرد و گفت: این آمار بر اساس لیست بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی برآورد شده است.

وی در ادامه گفت: اشتغال ایجاد شده در جامعه باید جوری باشد که مردم احساس کنند آمار بیکاران کم شده است.

وی با اشاره به اینکه بدون مطالعه وارد شدن مدیران در عرصه صنعت باعث رکود و مشکلات ورشکستگی در کشور شده است، بیان کرد: قراردادهای موقت اساسی‌ترین مشکلاتی است که کارگران با آن مواجه هستند.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان همدان در بخش دیگری از سخنان خود قرارداد سفید امضا را مشکل اصلی جامعه کارگری استان همدان برشمرد.

وی با ابراز تاسف از تعطیلی کارخانه‌های بزرگ در استان همدان عنوان کرد: باید تدبیری در راستای رونق اقتصاد به عمل آید تا حقوق و دستمزد و امنیت شغلی کارگران ارتقا یابد.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان همدان قراردادهای موقت را اجحاف در حق جامعه کارگری دانست و بر لزوم احیای قراردادهای دائم کار و همچنین قائل شدن مصونیت مطالبه‌گری برای نمایندگان کارگران تاکید کرد.

وی با بیان اینکه باید مشکلات اقتصادی و تولیدی حل شود تا تعادل برقرار شود، افزود: قشر کارگری کم‌توقع اما پرتلاش است، برخی کمترین تلاش را می‌کنند اما درآمد میلیاردی دارند و برخی نیز مانند جامعه کارگری بیشترین تلاش اما کمترین درآمد را دارند.

وی بیان کرد: در حال حاضر عدالت اجتماعی در زمینه حقوق و دستمزد وجود ندارد و ما شاهد این هستیم که برخی ۱۰۰ برابر حداقل حقوق دریافتی دارند.

وی در پایان از مسئولین خواست که همانند تشکلات کارفرمایی به تشکلات کارگری هم توجه کنند و مشکلات این قشر هم دیده شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز