خبرگزاری کار ایران

محمد شریعتمداری مطرح کرد:

جوانان ما باید به آنچه در مغز و جیب خود دارد ببالند

asdasd
کد خبر : ۷۹۱۱۴۶

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: جوانان ما باید به آنچه در مغز و جیب خود دارد ببالند و آنچه در مغز آنها وجود دارد باید متناسب با نیازهای امروز جامعه باشد.

به گزارش ایلنا، محمد شریعتمداری عصر امروز شنبه در همایش آینده کار و کارآفرینی جوانان با بیان اینکه تغییر و تحولات عمیق در جهان در حال اتفاق است و ضرورت دارد برای همگام کردن رشد و تحول در جامعه و آنچه تحت عنوان ایجاد بسترهای مناسب برای هدف و اقتصاد دانش بنیان است باید گام های سریع و بلندتری برداریم، اظهار داشت: در دولت اگر می‌خواهیم همگام با این حرکت باشیم باید دولت ما استارتاپی، دانش‌بنیان و جوان‌گرا باشد و در این سمت و سو حرکت کند این مهم محقق نمی‌شود مگر آن‌که به طور طبیعی خلاقیت و نوآوری در عرصه دولتی شکل بگیرد. 

وی افزود: در دولت‌های یازدهم و دوازدهم قدم هایی در زمینه استارت آپ‌ها برداشته شده و جوانانی که عمر و سن آنها طی شد اما نتوانستند و از پشت میزهای مدیریتی عالی بنشینند باید بتوانند جایگاه‌ها را اشغال کنند و با توجه به اینکه زبان موسسه‌های دانش بنیان را متوجه می‌شوند موانع و مشکلات را برطرف کنند و در این زمینه قدم های موثری برداشته شده است. 

شریعتمداری یادآور شد: ما در هفته مهارت قرار داریم و یکی از مهم‌ترین مشکلات آموزشی ما این است که افراد مهارت‌های لازم متناسب با بازار کار را کسب نمی‌کنند. ما باید اقدامات خود را در این‌خصوص تغییر دهیم. سرانجام در این دوره موفق شدیم شورای‌عالی همکاری‌های فنی و حرفه‌ای را در کشور ایجاد کنیم و بین آموزش و پرورش، آموزش عالی و سازمان فنی و حرفه ای ارتباط منطقی برقرار شود و محصولی که تولید می‌کنند در جامعه امروز کاربرد داشته باشد. 

وزیر کار متذکر شد: جوانان ما باید به آنچه در مغز و جیب خود دارد ببالند و آنچه در مغز آنها وجود دارد باید متناسب با نیازهای امروز جامعه باشد. آنچه در مغز جوانان تشکیل می‌شود منجر به ارزش افزوده نشود ارزشی ندارد تنها محفوظاتی است که کاربردی ندارد. بین سال‌های ۱۳۹۵ و ۱۳۹۷ شاهد روند رشد بیکاران دانش‌آموخته نظام‌های دانشگاهی بودیم و براساس آمار گرچه نرخ بیکاری میان دانش‌آموختگان کم شده اما تعداد آنها بیشتر شده و از یک‌میلیون و ٣٠٠ هزار نفر به یک‌میلیون و ۴٠٠ هزار نفر در سال ٩٧ رسیده و علت اساسی آن متناسب نبودن آموزش‌ها با بازار کار است. 

وی تصریح کرد: حرکت و مسیر درستی را شروع کردیم از آن جمله می‌توان تشکیل شورای عالی فنی و حرفه‌ای و ایجاد هماهنگی های لازم برای تربیت دانشجویان با مهارت است و این موضوع در حوزه کسب و کار هم اهمیت دارد.  کارگروهی را برای نظارت بر روابط کار و توسعه فعالیت استارت آپ‌ها در وزارت کار ایجاد کردیم و همچنین تلاش کردیم اختلاف بین کسب و کارهای مدرن و سنتی را حل کنیم.

شریعتمداری یادآورشد: شیوه‌های جدید تامین مالی نیز مسأله مهمی است و برای اولین بار در کشور صندوق تامین مالی خرد تضمین شده را در حوزه تعاون تاسیس کردیم که فعالیت‌ها با روش‌های جدید تامین مالی کنیم که این تامین به واسطه صندوق های موجود در کشور تضمین شده باشد. دوره‌های آموزشی استاندارد نیز برای شغل‌های شایسته در زمینه کارهای شایسته در سازمان فنی و حرفه‌ای تنظیم شده و ١٨ عنوان شایسته در صندوق کارآفرینی در حوزه کسب و کارهای نوین طراحی شده و سال گذشته ٣٢ هزار و ٩١٩ نفر در دوره های کارآفرینی نوین در آموزش‌ها شرکت کردند.

وزیر کار خاطرنشان کرد: تلاش کردیم ٢۵٠ مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای به عنوان شتاب‌دهنده کسب و کارهای نوین و استارت آپ‌ها با هزینه‌های حداقلی در اختیار صاحبان اندیشه قرار گیرد .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز