خبرگزاری کار ایران

افتتاح بزرگترین مرکز آموزش هتلداری و گردشگری غرب کشور

asdasd
کد خبر : ۷۸۴۲۱۷

به گفته پاک سرشت؛ یکی از مزیت‌ها و ظرفیت‌های غرب کشور و به ویژه استان همدان، حوزه هتلداری و گردشگری است که انطباق آموزش‌های مهارتی مرتبط این حوزه با رشته مذکور از اولویت‌های آن است.

به گزارش ایلنا، مرکز آموزش هتلداری و گردشگری غرب کشور، در شهرستان مریانج استان همدان، با حضور محمد امید، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، سلیمان پاک سرشت، رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، سید سعید شاهرخی، استاندار همدان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در زمینی به مساحت ۶ هزار متر مربع افتتاح شد.

پاک سرشت در ابتدا با اشاره به مطالعات انجام شده در طرح تکاپو، گفت: یکی از مزیت‌ها و ظرفیت‌های غرب کشور و به ویژه استان همدان، حوزه هتلداری و گردشگری است که انطباق آموزش‌های مهارتی مرتبط این حوزه با رشته مذکور از اولویت‌های آن است.

وی افزود: گام اساسی برای تربیت نیروی انسانی از اهداف کلیدی در صنعت گردشگری است و فرهنگسازی در صنعت گردشگری می‌تواند، نوید بخش سرمایه‌گذاری بلندمدت در سطح استان، کشور و ملی باشد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، از مشارکت مطلوب بخش خصوصی در افتتاح این مرکز خبر داد و گفت: بخش خصوصی، شرکا و کارآفرینان علاوه بر اداره مرکز هتلداری و گردشگری، در کسب درآمد و ایجاد اشتغال پایدار نیز موفق عمل کرده‌اند که مشابه این طرح باید در استان‌های دیگر نیز پیگیری و اجرا شود.

پاک‌سرشت، ویژگی بارز این مرکز را آموزش های جامع و کامل در سه حوزه تغذیه، هتلداری و گردشگری دانست و اظهار کرد: در این مرکز برای طیف وسیعی از ذینفعان و مهارت آموزان، آموزش‌های لازم پیش‌بینی شده است.

وهب مختاران، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان نیز گفت: آموزش‌های مرکز هتلداری و گردشگری غرب کشور مبتنی بر آموزش‌های کوتاه‌مدت خواهد بود به طوری که تا به امروز 163 حرفه در حوزه گردشگری، هتلداری، خانه‌داری، آشپزی و صنایع دستی شناسایی شده که به صورت تخصصی آموزش‌های خاص ارائه خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز