خبرگزاری کار ایران

با تامین مواد اولیه شرکت کارون ۷۵ درصدِ تولید پلی اورتال‌ها در داخل انجام می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۸۰۲۰۲

معاون امور صنایع وزارت صمت، گفت: با تامین خوراک شرکت کارون و افزایش تولید این واحد صنعتی، ۷۵ درصد مواد اولیه تولید صنایع پلی اورتال‌ها به ویژه صنعت‌ کفش، از داخل تامین خواهد شد‌‌‌.

به گزارش ایلنا، «فرشاد مقیمی» معاون امور صنایع وزارت صمت، از تسریع در تامین مواد اولیه بزرگترین تولیدکننده MDI کشور خبر داد و گفت: با تامین خوراک شرکت کارون و افزایش تولید این واحد صنعتی، ۷۵ درصد مواد اولیه تولید صنایع پلی اورتال ها به ویژه صنعت کفش، از داخل تامین خواهد شد‌‌‌.

وی افزود: در راستای انجام ماموریت‌های وزارت صمت برای تامین مواد اولیه مورد نیاز واحدهای صنعتی و براساس گزارش‌های واصله و بررسی‌های انجام شده، نشست مشترکی با محوریت افزایش ظرفیت تولید و تامین بازار داخلی MDI با دو شرکت بزرگ کارون و فناوران بر گزار شد.

مقیمی با اشاره به تاثیر افزایش تولید این شرکت بزرگ در روند صعودی صادرات صنایع پایین دستی و کاهش ۷۵ درصدی وابستگی کشور به واردات MDI افزود: افزایش تولید MDI در مرحله اول بیش از ۱۰۰میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی برای کشور به همراه خواهد داشت و در زنجیره‌های بعدی تولید نیز منجر به توسعه صادرات محصولات با ارزش افزوده بیشتر خواهد شد.

وی افزود: عرضه مناسب این محصول در بورس در کاهش هزینه تولید صنعت کفش نیزموثر بوده و منجربه توسعه صادرات این صنعت خواهد شد. به همین دلیل این شرکت با تامین خوراک مورد نیازموظف است با ۱۰۰درصد ظرفیت اقدام به عرضه این محصول در بورس نماید. افزایش عرضه در بورس علاوه بر تامین مواد اولیه مورد نیاز صنایع پایین دستی در کاهش قیمت MDI موثر خواهد بود.

مقیمی تصریح کرد: افزایش عرضه در بورس علاوه بر تامین مواد اولیه مورد نیاز صنایع پایین دستی در کاهش قیمت MDI موثر خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز