خبرگزاری کار ایران

هیات اجرایی خانه‌ کارگر قزوین با معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری دیدار کرد

asdasd
کد خبر : ۷۷۷۲۳۷

اعضای هیات اجرایی خانه‌ کارگر استان قزوین با منوچهر حبیبی (معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار) دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عیدعلی کریمی در دیدار با معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین با اشاره به معضلات و مشکلات پیش روی کارگران و بازنشستگان گفت: دغدغه‌های حال حاضر جامعه کارگری، امنیت شغلی، معیشت و درمان است.

عیدعلی کریمی افزود: مهمترین مطالبه حال حاضر جامعه کارگری، امنیت شغلی، معیشت و درمان است با این حال جامعه کارگری انتظار دارد دولت به فکر رونق اقتصادی باشد تا مطالبات از دست رفته کارگران را به آنان بازگردد.

به گفته وی، نیروی کار، پایه و ستون اصلی رونق اقتصادی است و دولت برای محقق کردن آن چاره‌ای جز تامین امنیت شغلی کارگران در کنار تامین معاش و ارتقای توانمندی‌های کارگران ندارد.

کریمی در ادامه در حمایت از مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان قزوین خطاب به معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین گفت: اخیرا شایعه‌ای در مورد تغییر مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان قزوین شنیده می‌شود که باعث دلواپسی تشکل‌های کارگری استان شده لذا از شما و استاندار محترم تقاضای حمایت برای ابقای ایشان را داریم.

به گفته وی، آقای بابایی یکی از مدیران دلسوز و بدون تنش و همسو با اکثر تشکل‌های کارگری در استان قزوین هستند که مجموعا عقیده داریم در حال حاضر فردی لایق‌تر از مدیرکل فعلی کار، در استان برای این پست کسی وجود ندارد.

در ادامه این دیدار  آیت اسدی (رئیس کانون شوراهای اسلامی کاراستان) نیز با ذکر برخی مشکلات جامعه کارگری قزوین گفت: یکی از موضوعات مهم که مشکلات کارگران را چند برابر کرده ناشی از اجرای غیرصحیح اصل ۴۴ قانون اساسی است.

 او با اشاره به بحث خصوصی‌سازی واحدهای تولیدی خاطرنشان کرد: تعداد زیادی از واحدهای تولیدی به بخش‌خصوصی واگذار شده که به اهلیت بخش خصوصی آن توجهی نشده است.

به گفته وی، قانون واگذاری صنایع بزرگ به بخش خصوصی ایرادی ندارد، ولی به دلیل اجرای غلط این قانون از حدود یک دهه قبل تاکنون مشکلات عمده‌ای متوجه امنیت شغلی و معاش کارگران شده است.

سلیمانی (مسئول انجمن صنفی ساختمانی شهر الوند و البرز) در دیدار با معاون سیاسی استاندار قزوین با اشاره به لزوم ساماندهی کارگران ساختمانی این شهرستان گفت: شهرهای الوند و البرز دو شهر کارگرنشینی هستند که هیچ محل سرپوشیده‌ای برای تجمع کارگران فصلی و ساختمانی ندارند.

به گفته وی، در بسیاری از شهرها فضاها و سازه‌هایی به کارگران ساختمانی و فصلی اختصاص داده شده تا بتوانند در فصول سرد و گرم سال در آن مکان متمرکز شوند اما این اتفاق علارغم تلاش فعالان کارگری ساختمانی این شهرستان هنوز به نتیجه نرسیده است.

سلیمانی در پایان از مسئولان استانداری خواست تمهیداتی بیاندیشند تا مکانی را برای احداث محل استقرار و ساماندهی کارگران فصلی و ساختمانی درنظر بگیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز