خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی و امنیتی استانداری زنجان تاکید کرد:

ضرورت احداثکتابخانه در ۵۰ روستای استان زنجان

asdasd
کد خبر : ۲۰۱۳۰۹

انجمن کتابخانه‌های عمومی استان به ریاست معاون سیاسی و امنیتی استانداری زنجان تشکیل جلسه داد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری زنجان، گفت: احداثکتابخانه در ۵۰ روستای استان زنجان ضروری است.

به گزارش خبرنگارایلنا از زنجان، حمید رضا شهبازی، معاون سیاسی و امنیتی استانداری در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان بر تجهیز و راه اندازی کتابخانه در ۵۰ روستای بالای ۱۰۰۰ نفر جمعیت تاکید کرد و گفت: تجهیز کتابخانه‌های روستایی از کارهای مهم و قابل تحقق است و در این راستا می‌توان از فضاهای مازاد روستایی برای ساخت کتابخانه‌ها بهره برد.

شهبازی با اشاره به نامگذاری سال به سال اقتصاد و فرهنگ اظهار داشت: گسترش کمی و کیفی کتاب و کتابخانه‌ها ضروری بوده و رشد و ارتقاء سایر بخش‌ها را نیز بدنبال خواهد داشت.

وی بر نقش مردم و نهاد‌های مردمی در ارتقاء فرهنگ کتاب و کتابخوانی تاکید نمود و افزود: با همت و جلب مشارکت مردمی نهضت خوبی در ارتباط با بنای کتابخانه‌ها و تعداد کتاب‌ها می‌توان ایجاد کرد.

شهبازی ادامه داد: در اجرای طرح‌های سند نهضت مطالعه مفید نیز باید به سمت استفاده بیشتر از ظرفیت موسسات غیر دولتی و مردمی و ترغیب این نهاد‌ها برای مشارکت بیشتر گام برداریم.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری زنجان، در ادامه همچنین بر تجهیز و راه اندازی کتابخانه در ۵۰ روستای بالای ۱۰۰۰ نفر جمعیت تاکید نمود و گفت: تجهیز کتابخانه‌های روستایی از کارهای مهم و قابل تحقق می‌باشد و در این راستا می‌توان از فضاهای مازاد روستایی برای ساخت کتابخانه‌ها بهره برد.

تقویت فرهنگ کتابخوانی با استفاده از از حداکثر اوقات فراغت در مطب پزشکان و مکان‌های عمومی و راه انداری کتابخانه دیجیتال در استان برای دسترسی آسان فرهیختگان، دانشجویان و همه اقشار مردم به کتاب از دیگر مواردی بود که معاون سیاسی و امنیتی استانداری بر آن تاکید کرد.

رئیس هیات مدیره انجمن خیرین کتابخانه ساز در ادامه این جلسه گفت: به دلیل استقرار پسران باسواد در شهر‌ها، تعداد جوانان باسواد پسر ساکن در روستا‌ها به نسبت دختران بسیار کم است.

سید افضل موسوی با بیان اینکه ۴۰ درصد جمعیت استان زنجان در روستا‌ها ساکن هستند گفت: باید با ایجاد فضای مطالعه در روستا‌ها فرهنگ مطالعه در میان این قشر را افزایش داد.

موسوی در پایان پرورش کتابخوان را بزرگ‌ترین خدمت به جامعه عنوان نمود و اظهار داشت: مدیران استان باید با تعامل و برنامه ریزی صحیح جوانان جامعه را به سمت مطالعه کتاب ترغیب کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز