خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

۵۵۰ هزار نفر از مزایای فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری محروم هستند/ دولت برای اصلاح حقوق و مزایای کارکنان وزارت جهاد کشاورزی قدمی بردارد

asdasd
کد خبر : ۷۷۶۴۹۹

نماینده کارکنان وزارت جهاد کشاوزی گفت که دریافتی آن دسته از کارکنان این وزارتخانه که شامل مواد مندرج در فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری نمی‌شوند، همچنان بسیار پایین است و این حق آنهاست که وضعیتشان اصلاح شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارکنان وزارت جهاد کشاورزی مدت‌هاست که به عدم افزایش امتیازات و حقوقشان براساس مواد مندرج در فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری اعتراض دارند. آنها سال گذشته به منظور پیگیری خواسته‌هایشان مقابل ساختمان قدیمی وزارت جهاد و کشاورزی تجمع کردند. 

معترضان معتقدند، عدم افزایش پنجاه درصدی حقوق و امتیازات‌شان مطابق با فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری، تبعیض است. به همین خاطر بر روی یک تکه کاغذ نوشتند: «تحریم‌ها رنج‌آور نیست اما تبعیض‌‌ها رنج‌آور است». این شرایط سبب سرگردانی کارکنان وزارت جهاد و کشاوزی شده است. 

به اذعان مسئولان وزارت جهاد کشوری، دریافتی کارکنانی که شامل مواد مندرج در فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری نمی‌شوند بسیار پایین است و این حق آنهاست که وضعیت‌شان اصلاح شود. 

با این حال منابع محدودی برای اجرای قانون اختصاص داده شده است. آنگونه که کارکنان وزارت جهاد و کشاورزی می‌گویند در این رابطه دولت و سازمان برنامه و بودجه مسئولیت دارند. 

آنها در این باره به ایلنا گفتند: به‌رغم تمام مکاتبات اداری و پیگیری‌هایی که از سوی مقام‌های دستگاه‌هایی همچون جهاد کشاورزی، سازمان اداری و استخدامی کشور، نمایندگان کمیسیون‌های مختلف مجلس و... صورت گرفته، با این حال دستورات لازم از سوی ریاست سازمان برنامه و بودجه برای بررسی نحوه اجرای این موضوع تاکنون محقق نشده است. 

به هر شکل چشم امید معترضان به بودجه‌ای است که دولت باید برای وزارت جهاد و کشاورزی اختصاص دهد. سازمان برنامه و بودجه البته در بسیاری از موارد پاسخگو نبوده است. به همین خاطر کارکنان وزارت جهاد تجمعی هم مقابل سازمان برنامه و بودجه برگزار کردند. 

«یحیی عزیزی» از نمایندگان کارکنان وزارت جهاد و کشاوزی با اشاره به پیگیری‌هایی که به منظور حل مشکل داشته، به ایلنا می‌گوید: اخیرا جلسه‌ای با آقای «محمدرضا طلایی» معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر جهاد کشاورزی داشته‌ایم. ایشان نسبت به مشکلات ما ذهن روشنی دارند. انسان متواضعی هستند و همین امر نمایندگان کارکنان را بیش از گذشته برای حل مشکلات امیدوار کرده است. قول همه نوع همکاری را به ما داده‌اند. منتها همانطور که می‌دانید ما با سازمان برنامه و بودجه مشکل داریم. 

وی افزود: همچنین جلسه‌ای یک ساعته با آقای «همت‌علی شاه‌نظری» رئیس امور مدیریت مشاغل و نظام‌های پرداخت سازمان اداری و استخدامی کشور داشتیم. برای ما تنها برگزاری جلسه مهم نیست؛ هرچند برای جلسات اهمیت قائل هستیم. باید گام‌های عملی از سوی دولت برداشته شود. پیگیری‌های ما تا جایی ادامه داشته که آقای «محسن حاج میرزایی» دبیر جلسات هیات دولت، نامه‌ای برای سازمان برنامه و بودجه نوشته است. 

عزیزی با بیان اینکه باید هرچه سریعتر منابعی به منظور افزایش حقوق کارکنان بر اساس فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری پیش‌بینی شود، گفت: طبق بررسی‌هایی که انجام داده‌ا‌یم، بیشترین حقوق کارکنانی که شامل فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری نمی‌‌‌شوند، بسیار پایین‌ است. وزارت جهاد کشاوزی بر این مسئله صحه گذاشته است. 

نماینده کارکنان وزارت جهاد کشاوزی، افزود: از این منظر پرداختی‌های وزارت جهاد کشاوزی بسیار ضعیف است و باید افزایش پنجاه درصدی حقوق و امتیازات‌ اعمال شود. از سویی  ۵۵۰ هزار نفر از مزایای فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری محروم هستند و باید به وضعیت آنها رسیدگی شود. اصلاح حقوق و امتیازها یک خواسته مشروع است. 

وی با بیان اینکه تنها حقوق پرسنل پایین نیست و مزایای آنها هم همین وضع را دارد، گفت: ما در بحث مزایا هم در مضیقه هستیم و این روند می‌تواند با اختصاص منابع از سوی دولت، اصلاح شود. از دولت می‌خواهیم برای اصلاح حقوق و مزایای کارکنان وزارت جهاد کشاورزی قدمی بردارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز