خبرگزاری کار ایران

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عازم "ژنو" سوئیس شد

asdasd
کد خبر : ۷۷۴۳۲۲

وزیر تعاون، کارو رفاه اجتماعی برای شرکت در یکصدو هشتمین کنفرانس بین‌المللی کار عازم ژنو سوئیس شد.

به گزارش ایلنا، یکصد و هشتمین کنفرانس بین المللی کار از تاریخ  ۲۰ تا ۳۱ خرداد ۱۳۹۸  (۱۰ تا ۲۱ ژوئن ۲۰۱۹ ) با حضور اعضای سه‌جانبه (نمایندگان دولت‌ها و گروه‌های کارگری و کارفرمایی) در مقر اصلی آن سازمان در شهر ژنو سوئیس برگزار می‌شود.  

دولت جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از موسسین سازمان و عضو اصلی هیأت مدیره مشارکت فعال در روند سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری‌های سازمان دارد.

همچنین امسال به مناسبت یکصدمین سالگرد تاسیس سازمان بین المللی کار در سال ۲۰۱۹ (موسوم به سده ILO (همه برنامه‌های سازمان تحت‌الشعاع رویداد مهم سده قرار گرفته است و طیف وسیعی از مقامات بلندپایه کشورهای عضو برای گرامیداشت سده در آن شرکت و به ایراد سخنرانی می‌پردازند.

 شریعتمداری ضمن سخنرانی در این  کمیته جامع گرامیداشت سده - در نشست جنبش عدم تعهد وزرای کار (موسوم به نم) و نیز نشست وزرای گروه آسیا و اقیانوسیه (اسپگ) نیز شرکت و به طرح دیدگاه‌ها و نظرات جمهوری اسلامی ایران می‌پردازد.  

شایان ذکر است سخنرانی در اجلاس وزرای کار جنبش عدم تعهد، سخنرانی در مجمع عمومی، ملاقات با وزیر کار عراق  نشست با نمایندگان ایران در ژنو ، ملاقات با وزیر منابع انسانی مالزی، ملاقات با وزیر کار بلغارستان، ملاقات با وزرای کار سوریه، آذربایجان و عراق، نشست با هیات سه‌جانبه ایران و سخنرانی در اجلاس وزرای کار آسیا و اقیانوسیه از جمله برنامه‌های پیش بینی شده وزیر تعاون، کارو رفاه اجتماعی در این سفر است.

شایان ذکر است، دولت جمهوری اسلامی ایران ضمن مشارکت فعال در همه کمیته‌های اجلاس اقدام به صدور  بیانیه اعلامیه سده در کمیته جامع کرده است.

همچنین در این بیانیه، رویکرد انسان محور برای موضوع آینده کار مورد تاکید قرار گرفت و بر اهمیت استفاده از پتانسیل جوانان و فراهم آوردن فرصت‌های آینده کار برای آنها در این بیانیه خاطرنشان شد. ضمنا تصریح شد به سبب الگوهای در حال تغییر در جهان کار، لازم است نظام‌های آموزشی، تحصیلی و مهارتی متحول شوند تا نیازهای مهارتی آینده به طور موثر برآورده شوند. مضافا، بر حمایت از بنگاه‌های اقتصادی و تعاونی‌ها تاکید و اضافه شد که اثر حوادث طبیعی و تاثیر آن بر جهان کار بایستی مورد توجه قرار گیرد.

بیانیه همچنین اهمیت تقویت چندجانبه‌گرایی و خودداری از اقدامات قهری یکجانبه را برجسته کرد و تاکید شد لازم است اعلامیه سده ارتقای چندجانبه‌گرایی را مطالبه کند. اضافه شد اقدامات قهری یکجانبه به خصوص تحریم‌های اقتصادی حق دستیابی به کار شایسته و دستیابی به عدالت اجتماعی را با چالش‌های جدی مواجه می‌کند. تصریح شد برای موفقیت اعلامیه سده، بایستی دستیابی همه کشورها به نظام‌های اقتصادی بین‌المللی تضمین شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز