خبرگزاری کار ایران

کارگران بارانداز خلیج فوس فرانسه هیچ محموله‌ تسلیحاتی برای جنگ یمن بارگیری نمی‌کنند

asdasd
کد خبر : ۷۶۹۱۷۵

کارگران CGT بارانداز خلیج فوس می‌گویند هیچ محموله‌اى از تسلیحات و هیچ مهماتى را برای هیچ جنگی بار نخواهند زد.

به گزارش ایلنا به نقل از هاف‌پست، کارگران بارانداز سن لویی بندر مارسی در فرانسه در ۳۰ می از بارگیرى  مهمات و تسلیحات فرانسوى یک کشتى به مقصد عربستان سعودى، خوددارى کردند. آنان طی بیانیه‌ای یادآور شدند که کارگران CGT بارانداز خلیج فوس هیچ محموله‌اى از  تسلیحات و هیچ مهماتى را برای هیچ جنگی بار نخواهند زد.

این در حالی است که حدود ۳ هفته پیش نیز کشتی تجاری سعودی به نام «بحری ینبع» قصد بارگیری داشت که به دلیل اعتراض سازمان‌های حقوق بشری در بندر لوهاور فرانسه، مجبور شد بدون بارگیری از سواحل غربی این کشور دور شود. همان زمان کشتی دیگری که به نوشته دیسکلوز در مارسی مشاهده شد که «بحری تبوک» نام داشت.

با وجود اینکه انجمن‌ها و سازمان‌های حقوق بشری فرانسه به این موضوع اعتراض می‌کنند، اعتصاب کارگران بارانداز در فرانسه و خودداری از بارگیری این کارگران مانع مهمی بر سر سیاست‌های فرانسه در خصوص یمن ایجاد کرده است.

موضوع فروش و حمل سلاح‌های فرانسوی به مقصد عربستان از آن جهت برای انجمن‌ها و سازمان‌های حقوق بشری فرانسه اهمیت دارد که این سلاح‌ها توسط نیرو‌های نظامی ائتلاف به رهبری عربستان در یمن به کار گرفته می‌شود. انجمن‌های ضد جنگ می‌گویند که به کارگیری این سلاح‌ها تاکنون بار‌ها به کشته شدن شهروندان غیرنظامی، به ویژه زنان و کودکان در یمن انجامیده است.

در بیانیه سندیکای کارگران بارانداز بندر مارسی فرانسه آمده است:

کشتی بحر تبوک در اسکله شماره سه بندر بزرگ دریایی مارسی-فوس پهلو می‌گیرد. قریب به چند ساعتی است زمزمه‌هایی مبنی بر بارگیری محموله سلاح های جنگی به مقصد عربستان به گوش می‌رسد. سلاح‌هایی که برای ادامه جنگ و جنایات عربستان در یمن استفاده خواهند شد. سندیکاى ما، وفادار به آرمان‌ها، تاریخ و ارزش‌های صلح‌طلبانه، با تمام جنگ‌های کره زمین مخالف است و مبارزه مى‌کند. ما علیه امپریالیسم می‌جنگیم و ضد بی ثباتی برخی کشورها، ضد غارت منابع اولیه[کشورها]، ضد تمام جنگ‌های ژئوپولتیک هستیم. تمامى جنگ‌های تاثرآور که همواره قوی‌ترها را فربه‌تر میکند. کارگران CGT بارانداز خلیج فوس هیچ محموله‌اى از تسلیحات و هیچ مهماتى را برای هیچ جنگی بار نخواهند زد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز