خبرگزاری کار ایران

آیا تعرفه‌های پزشکی بازهم افزایش خواهد یافت؟

asdasd
کد خبر : ۷۶۴۴۲۹

در روزهای گذشته احتمال افزایش مجدد تعرفه‌های پزشکی و طرح دوباره موضوع در شورای عالی بیمه، پرستاران را نگران کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پس از اعلام تعرفه‌های تشخیصی درمانی سال ۹۸ که در بخش دولتی ۱۰ و در بخش خصوصی ۱۳ درصد افزایش یافت، جامعه پزشکی کشور در قالب سازمان نظام پزشکی اعتراض‌هایی را به تعرفه‌های اعلام‌شده، وارد کرد.

در این بین، وزیر بهداشت، ابتدا جانب عدالت و پرستاران را گرفت و گفت: میزان افزایش تعرفه‌ها در سال ۹۸، نتیجه پیگیری‌هایی بود که در هیئت دولت داشتیم و این میزان سقف افزایش تعرفه‌ها در سال جاری خواهد بود البته شاید میزان افزایش تعرفه‌ها مطابق با افزایش هزینه‌ها نباشد؛ با این حال ممکن است معدود پزشکانی وجود داشته باشند که تخلف کنند که مطمئناً از طریق مراجع ذی‌صلاح پیگیری خواهند شد.

با این حال در روزهای اخیر زمزمه‌هایی مبنی بر احتمال طرح مجدد موضوع تعرفه‌های پزشکی در شورای عالی بیمه به گوش می‌رسد؛ زمزمه‌هایی که پرستاران کشور را که بیش از ۱۲ سال است منتظر اجرایی شدن قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری هستند، نگران کرده است. پرستاران می‌گویند از آنجا که چانه‌زنی برای احقاق حق، معنای لابیگری گرفته، ما قدرت لابیگری نداریم درحالیکه پزشکان، مشت آهنین دارند.

در این شرایط، پرستاران معتقدند سوگیری‌های وزیر بهداشت نیز به سمت منافع پزشکان چرخیده است چراکه وی احتمال طرح مجدد تعرفه‌های پزشکی در شورای عالی بیمه را منتفی ندانسته و گفته است: اعتقادمان بر این است که تعرفه‌های پزشکی همگام با تورم سال ۹۸ رشد نکرده است اما با اطلاعی که از وضعیت اقتصادی مردم داریم به این شکل عمل شد البته پزشکان در مورد تعرفه‌های تعیین‌شده اعتراضاتی دارند که مطرح کرده‌اند، بنابراین قرار بر این شده است تا در شورای عالی بیمه مجدداً مطرح شود و اگر همکاران در مجموع بدان رأی دادند و هیئت دولت نیز ترمیم تعرفه‌ها را پذیرفت، اعمال تغییرات در این بخش قابل قبول است، در غیر این صورت تعرفه قانونی کنونی که ابلاغ شده، قابل اجرا خواهد بود.

پرستاران با انتقاد از این رویکرد، خطاب به وزیر بهداشت می‌گویند: یادآور می‌شود قانونی به اسم تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری هم در ۱۲ سال پیش توسط مجلس شورای اسلامی تصویب شده است که در این مدت، با اینکه بارها قول اجرا داده شده کماکان، توسط وزارت بهداشت و شورای عالی بیمه بدون اجرا و بلاتکلیف، رها شده است!

پرستاران می‌گویند اینکه تعرفه‌های پزشکی امسال همپای تورم رشد نکرده به معنای تفاوت بیش از ۱۰۰ درصدی درآمد پرستاران و پزشکان نیست؛ پیشتر آنقدر این تعرفه‌ها سر به فلک کشیده و نجومی شده که اگر قاعده عدالت را مبنا قرار هیم، نیازی نیست امسال یا حتی سال‌های بعد، این تعرفه‌ها ریالی افزایش یابد!

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز