خبرگزاری کار ایران

۷۰۰ نفر در حوادث کار سال گذشته فوت کردند/ آموزش ندیدن کارگران عامل افزایش حادثه

asdasd
کد خبر : ۷۵۷۶۰۶

مدیرکل بازرسی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: حدود ۱۰ هزار نفر سال گذشته در اثر حوادث کار مصدوم شدند و حدود ۷۰۰ نفر نیز فوت کردند.

به گزارش ایلنا، «علی مظفری»  در همایش ملی روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای در اراک گفت: سال ۹۶ نیز ۸۰۰ نفر در اثر حوادث ناشی از کار فوت کردند.

وی اظهار داشت: پارسال ۴۵ هزار نظارت از کارگاه های کشور انجام گرفت که نتیجه آن کاهش هفت درصدی حوادث ناشی از کار نسبت به سال قبل از آن بوده است.

مدیرکل بازرسی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ۲ میلیون و ۷۴۰ هزار نفر هر سال در جهان در اثر حوادث ناشی از کار فوت می‌کنند که ۸۴ درصد ناشی از بیماری های شغلی و ۳۸۰ هزار نفر معادل ۱۶ درصد نیز بر اثر حوادث مستقیم کار فوت می‌کنند.

مظفری افزود: امسال ۵۰ هزار کارگر ساختمانی زیر پوشش آموزش همه جانبه ایمنی به منظور کاهش حوادث ناشی از کار قرار می گیرند.

مدیرکل بازرسی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: الزام پیمانکاران به رعایت موارد ایمنی یکی از روش های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای کمک به کاهش حوادث ناشی از کار است.

مظفری افزود: سازمان تامین اجتماعی، پزشک قانونی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سه مرجع در حوزه حوادث شغلی هستند که زوایای این موضوع را رصد می کنند.

مدیرکل بازرسی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مهمترین علت وجود نرخ بالا در حوادث ناشی از کار، عدم آموزش کارگران شاغل در واحدهای تولیدی است.

مظفری افزود: کاهش ۱۵درصدی حوادث ناشی از کار از برنامه های هدف گذاری شده در سال جاری است.

در ادامه رییس مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز گفت: رونق تولید امسال مورد توجه همه دستگاه های تولیدی و صنعتی است.

«امیرعباس پرکنی» افزود: تست دستگاه و تجهیزات حفاظت فردی به تعداد هفت هزار و ۸۴۰ مورد در سال گذشته انجام شد که در سال جاری با برنامه ریزی مدون گام جدی تری در راستای صیانت از محیط کارگری انجام می گیرد.

رییس مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: آلاینده سنجی یک هزار و ۵۰۰ واحد و آموزش یک میلیون و ۳۴۰ هزار و ۸۲۵ نفر ساعت بخشی از فعالیت های این مجموعه برای ایمن سازی محیط کار کارگران بوده است.

پرکنی افزود: شورای عالی فنی ظرفیت خوبی است که قانونگذار مجوز داده تا تسهیل کننده کار برای فعالان این مجموعه باشد.

وی اظهار داشت: تدوین استاندارد الزام برای ۲۴۰ دستگاه ماشین آلات، آموزش تصویری ایمنی و حوادث ناثی از کار، تولید محتوای آموزشی و تجهیز آزمایشگاه تست فردی از جمله برنامه های سال آتی مرکز تحقیقات و تعلیمات است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز