خبرگزاری کار ایران

جلودارزاده در همایش تجلیل از زنان کارگر:

دستمزد کارگران کفاف زندگی آ‌نها را نمی‌دهد/ کسی نمی‌تواند زنان را از حقوق‌شان محروم کند

asdasd
کد خبر : ۷۵۶۸۸۰

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که دستمزد کارگران کفاف زندگی آ‌نها را نمی‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سهیلا جلودارزاده در همایش تجلیل از زنان کارگر که در محل خانه کارگر تهران برگزار شد با اشاره به اینکه اتحادیه زنان کارگر کشور بیش از بیست‌سال است که فعالیت می‌کند، اظهار داشت: این اتحادیه در تمام کشور فعال است. اتحادیه به حدی قدرت دارد که نمایندگانش نقش اساسی در تصمیمات کشور دارند. نماینده زنان کارگر در هر استان حضور دارند.

وی افزود: در دانشگاهِ کار که در همه کشور تشکیل شده تعداد زیادی دانشجوی دختر داریم که از محیط کار برای ادامه تحصیل به دانشگاه رفته‌اند.

این فعال کارگری با اشاره به اینکه این توفیقات البته با ایده‌ال ما فاصله دارد، تصریح کرد: امیدواری ما این بود که تعداد بیشتری از زنان فعال حوزه کارگری در مجلس شورای اسلامی حضور داشته باشند. کارگران، مهندسان و پزشکان و پرستاران جزو خانواده بزرگ کارگری هستند.

جلودارزاده خاطرنشان کرد: اینجا کسی بر کسی برتری ندارد. جامعه توحیدی چنین است و اخلاق ما اخلاق واقعی انسانی است. توفیقات زنان در شرایط فعلی بسیار زیاد است. در هیئت‌های حل اختلاف زنان حضور دارند. ما دنبال روزی هستیم که زنان در مقدرات اساسی مملکت دخالت کنند. مقدرات اساسی در عین اینکه مهربانی به همسر و غذا پختن و بزرگ کردن بچه‌ها از وظایف اساسی ما است. این اما تمام وظیفه ما نیست. ما زنان باید در تصمیمات حضور داشته باشیم. در خیلی از کشورها اصلا زنان به حساب نمی‌آیند.

او ادامه داد: در یک کارخانه دوخت پوشاک زنانی را دیدم که با ماهیانه سیصد هزار تومان کار می‌کردند و مدرک‌های بالا هم داشتند. امیدوارم بحث استارت‌آپ‌ها را برای زنان به‌زودی راه بیندازیم.

جلودار زاده گفت: گر اعضای اتحادیه زنان کارگر زیاد شود و حرف مشترک بزند کسی نمی‌تواند زنان را از حقوقشان محروم کند.

وی با اشاره به سبد معیشت سه‌میلیون و هفتصد هزار تومانی کارگران تصریح کرد: دستمزد کارگران کفاف زندگی آ‌نها را نمی‌دهد.   

این نماینده مجلس در پایان گفت: دولت‌ها از ابتدای جنگ به تامین اجتماعی بدهکارند اما آن زمان لااقل دولت حقوق کارگر را می‌داد. حتی بیمارستان میلاد همان زمان ساخته شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز