خبرگزاری کار ایران

پاک‌سرشت مطرح کرد:

عدم عضویت ایران در سازمان جهانی مهارت مشکل‌ساز است

asdasd
کد خبر : ۷۵۵۶۱۹

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای با تاکید بر لزوم عضویت بر سازمان جهانی مهارت گفت: متاسفانه این عدم عضویت برای ما مساله‌ساز شده است و باید در این راستا نیز اقدامات لازم را انجام دهیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سلیمان پاک‌سرشت (رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای) در نشست دیدار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با نخبگان مهارتی مسابقات ملی و بین‌المللی اعزامی به کشور روسیه (۲۰۱۹) اظهار داشت: مهم‌ترین برنامه‌ریزی ما در حوزه مسابقات ملی مهارت که چهل و پنجمین دوره آن در روسیه برگزار می‌شود، انتخاب بهترین‌ها در این حوزه بوده است.

وی با تاکید بر دستاورد حضور در مسابقات ملی مهارت گفت: کلیدی‌ترین موضوع در این حوزه فرهنگی است. واقعیت این است که به ارتقای فرهنگ جامعه در حوزه مهارت و کارکاه‌های دانش‌بنیان در این سفرها می‌توان دست یافت. در این مسابقات می‌کوشیم تا کار فرهنگی را در بحث کار و مهارت گسترش دهیم.

وی افزود: این مسابقات یک نظام مسابقات جهانی است که می‌تواند نظام ارزیابی صلاحیت را در جامعه ما تقویت کند.

پاک‌سرشت با تاکید بر ارتباط نزدیک در این حوزه با صنایع و کارگاه‌ها بیان کرد: علاوه بر مسابقات ملی، یکسری مسابقات آزاد مهارت هم توسط سازمان فنی و حرفه‌ای برنامه‌ریزی شده است.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای با اشاره به اینکه ایران از سال ۵۴ به عضویت سازمان جهانی مهارت درآمد و از همان زمان سه دوره در مسابقات شرکت کردیم، گفت: برای مدتی یک وقفه به وجود آمد اما اکنون هجدهمین دوره‌ای است که در چهل و پنجمین دوره مسابقات ملی مهارت شرکت داریم‌.

وی با اشاره به انتخاب ۳۰ نفر از نخبگان مهارتی برای شرکت در این مسابقات در روسیه گفت: از بین این نخبگان یک هیئت ۱۱ نفره برای اعزام، انتخاب خواهد شد.

پاک‌سرشت با اشاره به نقش پررنگ بخش خصوصی در این مسابقات تصریح کرد: مدیریت هزینه‌ها برای سازمان‌فنی و حرفه‌ای اهمیت زیادی دارد اما این مسابقات در تمام دنیا یک مسابقه ملی محسوب می‌شود اما در کشور ما تنها سازمان فنی و حرفه‌ای و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در آن نقش دارند. امیدواریم در آینده نهادهای مرتبط و صنایع مهم در این پروژه وارد شوند.

پاک‌سرشت با تاکید بر لزوم عضویت بر سازمان جهانی مهارت گفت: متاسفانه این عدم عضویت برای ما مساله‌ساز شده است و باید در این راستا نیز اقدامات لازم را انجام دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز