خبرگزاری کار ایران

حسین حبیبی:

حق جوانان ما این نیست که با قرارداد یک ماهه کار کنند/ تشکل یافتن باید محور اصلی خواسته‌های ما باشد

asdasd
کد خبر : ۷۵۵۴۴۱

دبیر کانون شوراهای اسلامی کار استان تهران در گردهمایی کارگران قراردادی و پیمانی با بیان اینکه حق ملت ایران و جوانان این نیست که با قرارداد یک ماهه کار کنند، گفت: مگر ادعا نمی‌کنیم ثروت‌های زیر زمینی و طلای سیاه داریم؟

به گزارش خبرنگار ایلنا، گردهمایی کارگران قراردادی و پیمانی در محل خانه کارگر با حضور فتح‌الله بیات (رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی)، علیرضا محجوب (دبیرکل خانه کارگر)، علی خدایی (رئیس کانون شوراهای اسلامی کار استان تهران)، حسین حبیبی (دبیر کانون عالی شوراهای اسلامی کار استان تهران) و اعضای هیئت مدیره کارگران قراردادی و پیمانی، شعبان فغانی، محسن نوری حسینی، حسام نوری، شهرام قوچی، زهرا سلطانی، هادی رحیمی، معماری و نجف پور برگزار شد.

حسین حبیبی (فعال کارگری) در گردهمایی کارگران قراردادی و پیمانی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته عده‌ای کارگر در شیکاگو امریکا در خاک و خون غلطیدند تا ساعت کار را به هشت ساعت برسانند، تصریح کرد: موضوع چنین روزی طرح مطالبات کارگران از مسئولان است. در این روز جمع شدیم تا یکسری مطالباتی را بخواهیم. اگر به اوایل انقلاب برگردیم می‌بینیم که 95 درصد قراردادهای کار دائم بود.

او ادامه داد: متاسفانه اتفاقاتی افتاد که این معادله معکوس شد یعنی 95 درصد قراردادها موقت یعنی مدت‌دار هستند.

حبیبی با اشاره به اینکه در تبصره 2 ماده هفت قانون کار قرارداد مستمر عنوان شده است، اظهار داشت: ادامه‌دار بودن به واسطه ماهیت کار یا نوع کارگاه است. وقتی قراردادها موقت شد، حتی شاهد قرارداد یک ماهه هستیم. حساب کنید یک جوان بخواهد جذب بازار کار شود و تشکیل خانواده بدهد. در چنین شرایطی چطور می‌تواند ازدواج کند؟ این چالش بزرگ جامعه کار ما است. در روزهای هفته کارگر به واسطه اینکه اصل را بر عدم رعایت امنیت شغلی کارگران گذاشته‌ایم؛ امنیت شغلی یعنی پایداری و ثبات در اشتغال. اگر این بحث را قبول دارید در روزهای هفته کار و کارگر باید حضور یابید.

این فعال کارگری با بیان اینکه حق ملت ایران و جوانان این نیست که با قراردادهای یک ماهه کار کنند، گفت: مگر ادعا نمی‌کنیم ثروت‌های زیر زمینی و طلای سیاه داریم؟

دبیر کانون شوراهای اسلامی کار استان تهران ادامه داد: یکی از دیگر مطالبات ما بحث دستمزد عادلانه است. وقتی قراردادهای موقت کار به صورت سرسام آور گسترش می‌یابد، دستمزد هم عادلانه نخواهد بود. وقتی کارگر قرارداد کوتاه‌مدت دارد آیا به حقوق خود دست می‌یابد؟ قطعا اینچنین نخواهد شد.

حبیبی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مطالبات کارگران داشتن حق تشکل است. اینکه کارگرانی هستیم که قانوناً حق داریم برای خواسته‌های خود تلاش کنیم. تشکل یافتن محور اصلی خواسته‌های ما باید باشد.

وی افزود: در این روزها باید ندای حق خواهانه ما این مطالبات باشد. این سه مطالبه اصلی و کلیدی ما در روز جهانی کارگر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز