خبرگزاری کار ایران

جلیقه زردها می‌گویند دولت از خرِ شیطان پایین نمی‌آید/ معترضان سیاست‌های نولیبرالی را نمی‌خواهند

asdasd
کد خبر : ۷۵۵۱۰۲

رئیس جمهور فرانسه به منظور متوقف کردن اعتراض‌های جلیقه زردها، قصد دارد برنامه‌هایی را اجرا کند.

به گزارش ایلنا به نقل  از بی بی سی جهانی، رئیس جمهور فرانسه به منظور متوقف کردن اعتراض‌های جلیقه زردها، قصد دارد برنامه‌هایی را اجرا کند. هنوز به صورت رسمی این برنامه‌ها اعلام نشده اما سرفصل‌های آنها به رسانه‌ها درز کرده است.

از جمله این برنامه‌ها کاهش مالیات‌ها، تعطیل کردن دانشگاه آموزش علوم اداری، افزایش حقوق بازنشستگان متناسب با تورم و فعالیت شبانه روزی بیمارستان‌ها و مراکز خدماتی در روستاها است.

دولت فرانسه در ماه‌های گذشته دستور داد تا حداقل دستمزد صد یورو افزایش یابد اما معترضان آن را کافی نمی‌دانند. حتی دولت حاضر شد، وضع مالیات بر مصرف سوخت را متوقف کند؛ امری که پنج ماه پیش جرقه اعتراض‌ها را کلید زد و موجب شد تا جنبش اجتماعی جلیقه زردها متولد شود.

دولت فرانسه همچنین طرح گفت و گوی ملی را  با حضورِ نمایندگانِ جلیقه زردها و نمایندگان دولت و گروه‌های اجتماعی را به مدت سه ماه راه انداخت اما حالا معترضان می‌گویند دولت حاضر نیست از خرِ شیطان پایین بیاید.

مردم خواهان دریافت مالیات بیشتر از ثروتمندان و حمایت‌های اجتماعی بیشتر از فرودستان و کارتن خواب‌ها هستند.  آنها سیاست‌های اقتصادی  دولت را چارچوبی برای تحکیم نولیبرالیسم توصیف می‌کنند و می‌گویند: فقرا نباید مالیات بدهند تا ثروتمندان زندگی راحت‌تر داشته باشند.

جلیقه زردها همچنین به برخوردها خشن پلیس در تجمع‌ها اعتراض دارند. شلیک گلوله‌های پلاستیکی که استفاده از آن بر متفرق کردن معترضان در سراسر اروپا ممنوع شده، توسط پلیس فرانسه، منجر به نابینایی یکی از رهبران جلیقه زردها شده است.

جلیقه زردها از دولت به ستوه آمده‌اند و خواهان استعفای رئیس جمهوری هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز