خبرگزاری کار ایران

شماره ۱۹۷هفته‌نامه آتیه‌نو منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۷۵۳۸۱۷

شماره یکصد و نود و هفتم هفته‌نامه آتیه‌نو به همت موسسه فرهنگی هنری «آهنگ آتیه» یکشنبه اول اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ منتشر شد.

به گزارش ایلنا، هفته نامه اختصاصی حوزه رفاه، تامین اجتماعی و بیمه‌های اجتماعی در گزارش نخست این شماره، به کالبدشکافی وضعیت قرمز برخی شاخص‌های اقتصادی بنا بر گزارش صندوق بین‌المللی پول و بررسی این گزارش پرداخته است. در این مطلب به گزارش نگران‌کننده صندوق بین‌المللی پول در مورد چشم‌انداز اقتصادی ایران پرداخته شده اما با این حال کارشناسان اقتصادی در گفت‌وگو با آتیه‌نو می‌گویند امیدها برای عبور از این شرایط نامطلوب کماکان زنده است. در بخشی از این مطلب می‌خوانیم: «در مجموع براساس آنچه صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی کرده، اقتصاد ایران تا پایان سال ۲۰۱۹ به رشد اقتصادی منفی شش درصد، سهم ۰۸/۱درصد در اقتصاد جهان، ۹۷/۳۸درصد سرمایه‌گذاری (نسبت به تولید ناخالص داخلی)، ۵۹/۳۸درصد پس‌انداز ملی(نسبت به تولید ناخالص داخلی)، تورم۱۷/۳۷درصدی، رشد منفی ۵۲/۱۰درصدی در واردات و رشد منفی ۰۱/۲۲درصدی در صادرات و نرخ بیکاری ۴۰/۱۵درصدی خواهد رسید. همچنین این صندوق کاهش درآمدها و مخارج دولت را به ترتیب ۱۶/۱۴ و ۰۴/۱۸درصد تخمین زده و پیش‌بینی‌های این مرجع جهانی حکایت از افزوده شدن ۴۳ هزار و ۴۷ میلیارد تومان بر بدهی دولت است...»

«یارانه‌ها زیر ذره‌بین آمار» دیگر عنوان مهم این شماره است که در آن آتیه‌نو از پیدا و پنهان توزیع سالانه ۸۹۰ هزار میلیارد تومان یارانه گزارش داده است:«...بیش از چهار دهه از اولین کوشش‌ها برای بهره‌مندکردن عموم مردم از سرمایه‌های کشور یا توزیع سوبسید و نزدیک به یک دهه هم از اجرایی‌شدن قانونی به نام هدفمندی یارانه‌ها می‌گذرد. با اینکه کمترین تردیدی وجود ندارد که انتقال‌های درآمدی و بازتوزیع ثروت‌ها در قالب پرداخت‌های نقدی عملا کفایت و تاثیرگذاری خود در سبد هزینه‌های خانوار را از دست داده‌اند، سازمان برنامه و بودجه در خوانشی جدید و نسبتا جامع از نظام فعلی توزیع یارانه‌های فراگیر، برخلاف باور غالب، توصیه کرده یارانه‌های مستقیم نقدی با اولویت گروه‌های محروم و کمتربرخوردار در دستورکار قرار گیرد. توصیه‌ای که اساس آن، تحلیل آماری نتایج چند دهه اجرای سیاست اعطای یارانه‌های مستقیم و پنهان در کشور است...»

سایر عناوین این شماره عبارتند از:

تامین‌اجتماعی و مقوله نام‌آشنای تعهدات دولت (یادداشتی از حسن صادقی؛ رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری)

کار سازنده کار فرساینده (میزان کار کارگران در برخی بنگاه‌های کشور به هفته‌ای بیش از ۵۰ ساعت می‌رسد)

ضرورت ایجاد اشتغال پایدار در مناطق سیل‌زده (یادداشتی از ارغوان فرزین معتمد؛ دبیر سابق شورای عالی اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی)

درمانگرانی که دلشان با «کارت‌خوان» نیست! (برخی پزشکان در مطب‌های خود از کارت‌خوان استفاده نمی‌کنند که همین مسئله، شائبه فرار‌مالیاتی آن‌ها را قوت بخشیده است)

احتمال کاهش تورم در نیمه دوم سال ۹۸ (یادداشتی از مجیدرضا حریری؛ کارشناس اقتصادی)

تاب‌آوری کنار تنور (گفت‌و‌گو با دو کارگر نانوایی که از شرایط کار و روزگار گلایه دارند)

سرمایه‌ اجتماعی سودمند و توسعه‌گرا می‌خواهیم (یادداشتی از غلامرضا غفاری؛ جامعه‌شناس و عضو هیئت‌علمی دانشگاه)

بیمه‌های اجتماعی شاه‌کلید توسعه‌اند (نگاهی به نسبت توسعه و سازوکارهای تامین‌اجتماعی)

بازاریابی‌ با شبکه‌های اجتماعی! (با تخصصی آشنا شوید که دنیای بازاریابی و تبلیغات را دگرگون کرده است)

چتر آهنینِ رفاه در سوئد (خدمات اجتماعی؛ راهکار سوئدی‌ها برای مقابله با پیری جمعیت).

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز