خبرگزاری کار ایران

تعدیل ۳۵ کارگر باسابقه صنایع غذایی کیوان با سه ماه معوقات مزدی/ کارفرما: کارگران با اتمام قرارداد کار بیکار شده‌اند

asdasd
کد خبر : ۷۵۳۷۰۷

از ابتدای اردیبهشت ماه جاری ۳۵ کارگر صنایع غذایی کیوان در همدان پس از اتمام قرارداد کاری، بیکار شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، منابع کارگری در همدان از بیکاری ۳۵ کارگر صنایع غدایی کیوان به دلیل اتمام قرارداد کار خبر دادند.

به گفته این کارگران؛ حدود ۹۸ کارگر در این واحد مشغول به کار هستند اما از هفته‌های گذشته شائبه تعدیل تعدادی از آنها مطرح شد و در نهایت صبح روز چهارشنبه (۲۸ فروردین ماه) حدود ۳۵ نفر به دلیل پایان مدت قرارداد شغل خود را از دست دادند.

طبق اظهارات کارگران، هریک از این کارگران ۴ تا ۱۸ سال سابقه کاری دارند و قرارداد کاری آنها در زمان اخراج خاتمه یافته است.

این کارگران با یادآوری اینکه هنوز نزدیک به ۶۳ کارگر در این دو واحد مشغول به کار هستند، افزودند: این تعدیل‌ها در راستای کاهش هزینه‌ها صورت گرفته و این نگرانی را به وجود آورده است که همکاران باقیمانده نیز به سرنوشتی مشابه مبتلا شوند.

بنابر ادعای کارگران، مشکلات این کارخانه از زمان آغاز تحریم‌های اقتصادی شروع شده و از مدتها قبل این واحد برای تامین مواد اولیه تولید و فروش محصولات دچار مشکل شده است.

آنها اظهار داشتند: با وجود بیکار شدن این ۳۵ کارگر قراردادی، هنوز آنها به همراه سایر همکارنشان بابت سه ماه دستمزد بهمن و اسفند ۹۷ و فروردین ماه سال جاری طلبکارند.

 صنایع غذایی کیوان از زیرمجموعه‌های هلدینگ داروگر است که پیش از این حدود ۳۰۰ کارگر در این کارخانه مشغول کار بودند.

حسین نیکو مرام (عضو کار گروه صنایع غذایی کیوان) با تایید خبر بیکاری ۳۵ از کارگران این واحد تولیدی گفت: کارگران بیکار شده از کارگران قراردادی صنایع غذایی کیوان هستند که قرارداد کاری آنها با  شرکت پیمانکاری تامین نیرو به اتمام رسیده است.

به گفته وی؛ این کارخانه به دلیل شرایط اقتصادی کشور  مدتی است دچار بحران مالی‌ست و در تامین مواد اولیه تولید دچار مشکل است در عین حال نیروی کار مازاد هم دارد.

عضو کار گروه صنایع غذایی کیوان درخصوص پیگیری وضعیت  حقوقی مطالبات کارگران اخراجی این واحد گفت: از بهمن ماه مطالبات مزدی کارگران تعدیل شده و شاغل کارخانه به تاخیر افتاده و کارگران بیکار شده نیز برای دریافت مقرری بیمه بیکاری به اداره کار معرفی شده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز