خبرگزاری کار ایران

عضو هیئت امنای سازمان تامین اجتماعی مطرح کرد؛

چنبره دولت بر تامین اجتماعی و دست بردن در منابع آن، اشتباهی بزرگ است

asdasd
کد خبر : ۷۴۸۱۹۹

عضو هیئت امنای سازمان تامین اجتماعی کشور چنبره دولت را بر این سازمان اشتباه خواند و تصریح کرد: عملکرد دولت بسیار بد بوده و نتوانسته وظایف خود را به درستی انجام دهد.

به گزارش ایلنا، اکبر شوکت (عضو هیئت امنای سازمان تامین اجتماعی کشور) با اعلام این مطلب اظهار کرد: نباید فراموش کنیم که سازمان تامین اجتماعی متعلق به کارگران و کارفرمایان است ولی در دوره‌ای قوانینی نوشته شد که در نتیجه‌ آن، امروز دولت بر روی تامین اجتماعی چنبره زده است.

وی با تاکید بر اینکه نقش دولت نباید در این حوزه باید صفر باشد، افزود: عملکرد دولت بسیار بد بوده و نتوانسته وظایف خود را به درستی انجام دهد.

شوکت ادامه داد: تجربه ثابت کرده بیش از ۹۰درصد کارفرمایانی که در کارخانه‌ها و مشاغل ثابت فعالیت دارند، لیست بیمه خود را به درستی برای تامین اجتماعی ارسال می‌کنند ولی سازمان به برخی قراردادها که روی آب یا هوا منعقد می‌شود اصلا دسترسی ندارد؛ به عنوان مثال در حوزه سدسازی توان بازرسی کردن برای تامین اجتماعی وجود ندارد.

عضو هیئت مدیره کانون عالی کارگران ایران در بخشی دیگر از سخنان خود اظهار کرد: اگر منابع اضافه‌ای از تامین اجتماعی حاصل می‌شود، دولت در قبال آن وظایف اجتماعی بر گردن سازمان گذاشته است ولی متاسفانه این وظیفه به قدری تحمیل شده است که کفاف هزینه‌ها را نخواهد کرد.

محمد عطاردیان (رئیس هیئت مدیره کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایی ایران) در رابطه با حق بیمه قراردادها به عنوان یک مبلغ سربار برای کارفرمایان، با اعلام اینکه مجلس هنوز به این مسئله ورود نکرده است، گفت: در طول قرارداد می‌بایست لیست‌های ماهیانه به‌طور مرتب به سازمان تامین اجتماعی ارائه و تعداد کارگران مشخص شود.

وی با بیان اینکه اخیرا سازمان تامین اجتماعی قبول کرده است اوراق را به عنوان حق بیمه دریافت کند، ادامه داد: مشکل اینجاست که دولت حتی این اوراق را نیز ارائه نمی‌دهد و گاه به‌جای اوراق اسناد خزانه، اوراق مشارکت مربوط به سال ۱۴۰۰ را ارائه می‌کند.

عطاردیان در پایان اضافه کرد: سازمان تامین اجتماعی کاری ندارد که این مبلغ از اسناد خزانه به ما داده شده است یا خیر و این در حالی است که خود تامین اجتماعی با سازمان برنامه و بودجه قرارداد منعقد کرده است تا این حق بیمه را به‌جای پیمانکار از کارفرما دریافت کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز