خبرگزاری کار ایران

معوقات مزدی کارگران پایگاه چغازنبیل تا پایان هفته پرداخت می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۳۸۶۳۴

به‌دنبال اعتراض روز شنبه کارگران پایگاه میراث جهانی چغازنبیل و هفت تپه؛ مدیر این پایگاه گفت: معوقات مزدی کارگران پایگاه تاریخی چغازنبیل و هفت تپه تا پایان هفته جاری پرداخت می‌شود.

به گزارش ایلنا، مدیر پایگاه میراث جهانی چغازنبیل و هفت تپه با اعلام این خبر گفته است: در حال حاضر بخشی از اعتبار مربوط به حقوق کارگران پایگاه تامین شده و تا پایان هفته تمام حقوق معوق کارگران پرداخت می‌شود.

عاطفه رشنویی افزود: طبق برنامه‌ریزی انجام شده در سایت میراث جهانی، این مساله برای پس از نوروز نیز کنترل می‌شود.

وی درباره جزییات اعتراض کارگران پایگاه میراث جهانی چغازنبیل و هفت تپه اظهار داشت: موضوع کار نکردن کارگران پایگاه با کارگران مشکل رفع و در پایگاه باز شد.

مدیر پایگاه جهانی چغازنبیل و هفت تپه افزود: هیچ گونه برنامه‌ای درخصوص ادامه اعتراض کارگران پیش‌بینی نشده و اگر موضوعی در این باره در فضای مجازی منتشر شده، جوسازی است.

وی با اشاره به دلایل تعویق حقوق کارگران بیان کرد: به دلایل زیاد و متوالی اعتبارات پایگاه‌های سطح کشور تاکنون پرداخت نشده است لذا مسئولان میراث فرهنگی پیگیر تامین این اعتبار از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور هستند که به زودی این تامین اعتبار صورت می‌گیرد.

وی افزود: معمولا در همه طرح‌های بزرگ عمرانی که اعتبار آنها ابلاغی است، وقتی اعتبار ابلاغ و تخصیص داده شود، حقوق و مزایا را پس از چند ماه می‌دهند.

رشنویی تاکید کرد: تا پایان تیرماه ۹۸ در سال مالی ۹۷ قرار داریم و تا آن تاریخ می‌توانیم حقوق‌ها را پرداخت کنیم و هیچ گونه منع قانونی برای پرداخت پس از عید نداریم.

 حدود ۹۳ نفر از کارگران شاغل در پایگاه میراث جهانی چغازنبیل و هفت تپه روز شنبه (۱۸ اسفند ماه ) برای دست‌کم ۳ماه مزد معوقه و پرداخت نشدن ۷ ماه مزایای اضافه‌کاری به همراه عیدی سال جاری اعتراض کرده بودند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز