خبرگزاری کار ایران

دادستان خوزستان در نشست حل مشکلات نیشکر هفت تپه:

اولویت ما معیشت کارگران است/ معاندان دوست ندارن آرامش به هفت تپه باز گردد

asdasd
کد خبر : ۷۱۲۱۴۸

دادستان استان‌خوزستان در چهارمین نشست پیگیری حل مشکلات شرکت نیشکر هفت تپه، گفت: خط قرمز ما حقوق کارگران است و معیشت آنها برای ما اولویت دارد. معاندان دوست ندارن آرامش به هفت تپه باز گردد و تولید آغاز شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، حسینی پویا ظهر امروز یکشنبه ۱۶ دی ماه، در چهارمین نشست پیگیری حل مشکلات شرکت نیشکر هفت تپه که در سالن جلسات مجتمع قضایی شهید باهنر اهواز با حضور مسئولین و هیات مدیره شرکت نیشکر هفت تپه برگزار شد، اظهار کرد: پس از اتفاقاتی که برای شرکت هفت تپه در شوش در پی تحصنات و اعتصابات کارگری رخ داد، در شورای تامین استان خوزستان مصوب شد کارگروهی با محوریت دادستانی برای بررسی  چاره اندیشی و رفع مشکلات موجود تشکیل شود.

وی افزود: مشکلات شرکت هفت تپه نیشکر شوش که بعضاً به چند دهه قبل باز می‌گردد در مدت زمان کوتاهی قابل حل نیست، اما آنچه مهم است اراده این کارگروه و شورای تامین استان بر پیگیری و حل این مشکلات قرار گرفته است.

حسینی پویا ضمن بیان این نکته که این نشست، چهارمین جلسه از بررسی معضلات این شرکت است، تصریح کرد: قرار بر این است که هر ماه دو جلسه به بررسی مشکلات این شرکت و تلاش برای رفع آنها اختصاص یابد.

دادستان خوزستان ضمن اشاره به این نکته که اولویت ما پرداخت حقوق کارگران و آغاز تولید بود،  عنوان کرد: باید به اعتصاب ها پایان می دادیم؛ چرا که زمان برداشت نیشکر نزدیک بود و محصولات از بین میرفت.

وی ضمن اعلام این خبر که تا چند روز آینده اولین برداشت نیشکر با حضور مسئولین استان و شهرستان و با حضور کارگران انجام خواهد شد، گفت: تمام توان ما این است که اجازه ندهیم مطالبات کارگران رفته‌رفته زیاد شود و از اکنون باید برای شب عید کارگران برنامه‌ریزی کنیم تا عیدی حقوق و معوقات آنها پرداخت شود.

حسینی پویا ضمن اشاره به این نکته که در حال حاضر آرامش نسبی در هفت تپه حاکم است،  تاکید کرد: همه ما باید برای پایداری این آرامش تلاش کنیم و از رسانه‌ها انتظار داریم که در این راه به ما کمک کنند. در سایه آرامش می توانیم تولید داشته و  وضعیت هفت تپه را سر و سامان بخشیم. اکنون در مسیر درستی قرار گرفته‌ایم و مسائل را با جزئیات پیگیری کرده و پیشرفت کار را بررسی می‌نماییم.

دادستان خوزستان ضمن بیان این نکته که معاندان برای ایجاد نابسامانی به حاشیه سازی می پردازند، خاطر نشان کرد: از اولین  جلسه این کارگروه تا کنون، شرکت هفت تپه حدود ۴۰ میلیارد تومان پرداختی داشته و بازسازی کارخانه برای اولین بار صورت می گیرد. مدیرعامل این شرکت نیز که چندی پیش خبر متواری شدنش در فضای مجازی منتشر شده بود در جلسه حضور دارد و با جدیت کار می کند.

وی بیان کرد: برای سر و سامان دادن به اوضاع تجمعاتی و تولید ملی و با توجه به اینکه این شرکت در منطقه ای قرار گرفته است که عمده کارگران آن محروم و کم بضاعت هستند از ما به عنوان حاکمان دولت در استان انتظار می رود عزم جدی برای رفع این مشکلات داشته باشیم.

اولویت ما معیشت کارگران است/ معاندان دوست ندارن آرامش به هفت تپه باز گردد

انتهای پیام/
مریم جم
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز