خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در سفر به یزد اعلام کرد:

اجرای برون‌سپاری خدمات رفاهی صندوق بازنشستگی به کانون‌ها از سال ۹۸

asdasd
کد خبر : ۷۳۱۳۱۶

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از برون‌سپاری خدمات رفاهی این صندوق به کانون‌‌های بازنشستگی از سال ۹۸ خبر داد.

به گزارش ایلنا، جمشید تقی‌‌زاده در نشست با کانون‌‌های بازنشستگی استان یزد گفت: تلاش می‌‌‌کنیم در سال ۹۸ صندوق بازنشستگی تنها وظیفه سیاستگذاری و نظارتی را ایفا کند و خدمات رفاهی به کانون‌‌‌های بازنشستگی واگذار شود تا آنها این موضوع را مدیریت کنند.

وی با بیان اینکه این مهم در صورتی امکان‌‌پذیر است که کانون‌‌ها رسمیت یافته و مجوزدار شوند، اظهار داشت: قطعا با توجه به گسترش فعالیت کانون‌‌ها در استان‌‌ها و ارتباط با مدیریت‌‌‌های استانی و بازنشستگان، این نهادهای مدنی می‌‌توانند خدمات بهتر و نزدیک به عدالتی را به بازنشستگان عزیز ارائه کنند.

این مقام مسئول با اشاره به برخی آمار در حوزه سالمندی و بازنشستگی و لزوم برنامه‌‌ریزی برای این دوران، تصریح کرد بــراساس نتایج سرشماری سال ۱۳۹۵ مرکز آمار ایران، حـدود ۷۲ درصـد سـالمندان در نقـاط شـهری زندگــی می‌‌‌‌کننــد و بیشــترین نســبت ســالمندی جمعیــت در اســتان‌‌‌های گیـلان، مازنـدران و تهـران اسـت. از ایـن میـان، تنهـا ۴۶ درصـد جمعیت سالمندان باسـواد هسـتند و ۲۷ درصـد از آنهــا بــدون همســر زندگــی می‌‌‌کننــد یعنی حــدود ۴۶ درصــد زنــان و ۹ درصــد مــردان بدون همسر هستند و همچنین حــدود یک چهــارم آنهــا نیــز شــاغل و در بــازار کار حضور دارند.

تقی‌‌‌زاده با اشاره به حمایت صندوق بازنشستگی کشوری از سفرهای نوروزی بازنشستگان خاطرنشان کرد: این صندوق در حوزه توسعه گردشگری به‌‌خصوص توسعه گردشگری سالمندی در کشور پیشرو است و امسال نیز سفرهای نوروزی را با محوریت شرکت‌‌های پرشین گلف (سایت خاتم تور)، ایرانگردی و جهانگردی و سفرکارت ملی و همچنین دهکده آبدرمانی محلات انجام می‌‌دهد.

وی با اشاره به اینکه شهرهایی چون یزد باید قطب گردشگری برای بازنشستگان باشد، ابراز داشت: یکی از بزرگترین استان‌‌های کشور با شرایط بسیار مناسب گردشگری یزد است که صندوق بازنشستگی نیز در حال حاضر ۱۷ هزار و ۵۹۶ نفر از بازنشستگان و موظفین این خطه را تحت پوشش قرار داده است. بنابراین باید هم برای بازنشستگان استان و هم برای بازنشستگان سایر استان‌‌ها، برنامه‌‌های ویژه یزدگردی و تورهای استان یزد ایجاد شود.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در این نشست همچنین به اهمیت کانون ها و فعالیت‌‌های بازنشسته محور این صندوق اشاره و بیان کرد: با مجوزدار شدن کانون‌‌ها که فرآیند اجرای آن همچنان در حال انجام است، برای سال آینده هدف ما برون‌‌سپاری خدمات رفاهی بازنشستگان به کانون‌‌های بازنشستگی است تا صندوق صرفا به عنوان یک ناظر و سیاستگذار در این امور حرکت کند و خدمات رفاهی به شکل واقعی، «بازنشسته محور» شود.

تقی‌‌زاده ادامه داد: این طرح به خصوص در حوزه گردشگری و مدیریت خانه‌‌های امید قابل اجرا است و برای سال آینده کانون‌‌ها محور فعالیت در سه حوزه یعنی گردشگری، جشنواره فرهنگی و ورزشی و همچنین درمان شوند. به هر حال کانون‌‌ها محور برنامه‌‌های صندوق و همچنین پل ارتباطی بین بازنشستگان و نهاد دولت و مجلس هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز