خبرگزاری کار ایران

علیرضا محجوب:

دستمزد کارگران باید همانند قیمت‌ها شناور شود

کد خبر : ۷۳۱۰۶۹

رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی گفت: سهم مزد کارگر در قیمت تمام شده تولید ۵.۵۶ درصد است به فرض اگر ۵۰ درصد به این عدد اضافه شود فقط ۲.۵ درصد در تورم نقش خواهد داشت.

به گزارش ایلنا، "علیرضا محجوب" گفت: مزدها همانند قیمت ها باید شناور شود چرا که در حال حاضر فاصله بین حداقل دستمزد و معیشت بسیار وحشتناک است.

وی در گفت و گو با خانه ملت، افزود: واقع مطلب اینکه تا دستمزدها شناور نشود این مشکل قابل رفع نخواهد بود.

دبیرکل خانه کارگر گفت: علاوه بر این امسال همه شاهد بودند چند نوبت قیمت کالا ها افزایش یافت؛ در حالی که ریالی از قیمتی که روی کالاها گذاشته شد به کارگران که بخشی از این قیمت تمام شده هستند یا به اسم آنان محاسبه می شود، پرداخت نشده است.

وی در ادامه افزود: حال چگونه امکان دارد کسانی که به رغم داشتن راه های متعدد قانونی حقوق واقعی نیروی کار را رعایت نکردند، هم اکنون که می‌خواهد موضوع دستمزد کلی کارگران برای سال آینده معلوم شود به چنین گفته‌هایی متوسل می‌شوند.

محجوب تصریح کرد: بیش از چند دهه این گونه مطالب در کشور شنیده می شود ولی به هیچ وجه موضوعیت ندارد.

وی گفت: بطورکلی آنچه که کارفرمایان می گویند بطور مسلم از نظر خود این جامعه مستدل ولی از نظر کارگران و گروه های کارگری فاقد استدلال کافی است

محجوب افزود: تاثیر این مهم در تقاضا و عرضه کل حتی در تغییرات صد درصدی پنج درصد است؛ حال چگونه می شود برخی‌ها در مبحث مورد نظر بتوانند به این صراحت صحبت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز