خبرگزاری کار ایران

رییس فراکسیون اشتغال و توسعه روستایی مجلس:

پیگیری مجلس برای اجرای مصوبه امهال وام کشاورزان خسارت دیده

asdasd
کد خبر : ۷۲۶۱۳۹

رییس فراکسیون اشتغال و توسعه روستایی مجلس شورای اسلامی از بانک‌ها به دلیل عدم اجرای امهال سه ساله وام کشاورزان خسارت دیده انتقاد کرد.

به گزارش ایلنا، عباسعلی پوربافرانی (نماینده حوزه انتخابیه نایین، خور و بیابانک، عضو کمیسیون بهداشت و درمان و رییس فراکسیون اشتغال و توسعه روستایی مجلس شورای اسلامی) در گفتگو با خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به ضرورت حمایت از کشاورزان و امهال وام آنها، گفت: مجلس با مصوبه‌ای به کشاورزانی که خسارت دیده‌اند و به دنبال آن نتواسته‌اند درآمد لازم را کسب کنند کمک کرده است.

رییس فراکسیون اشتغال و توسعه روستایی مجلس با اشاره به مصوبه امهال سه ساله وام‌های کشاورزان خسارت دیده، بیان داشت: به دنبال این مصوبه کشاورزانی که در حوزه دام، طیور و کشت با خسارت مواجه شدند، بازپرداخت وام آنها سه سال به تعویق افتاد.

نماینده مردم نایین، خور و بیابانک در مجلس دهم با بیان اینکه برخی مصوبات مجلس در اجرا به مشکل برخورده، ادامه داد: علت عدم اجرای برخی مصوبات مجلس از جمله امهال وام کشاورزان خسارت دیده این است که اعتبار لازم برای دولت دیده نشده و از سوی دیگر بانک‌ها با وجود اینکه از خسارت مطلع می‌شوند در راستای حمایت از کشاورزان اقدام نمی‌کنند.

وی تاکید کرد: باید بانک‌ها، مجلس و دولت در راستای حمایت از کشاورزان اقدام و هر کدام باید بر اساس نقش و وظیفه‌ای که دارند عمل کنند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه اگر در ادامه مسیر بانک‌ها نسبت به امهال وام کشاورزان خسارت دیده عمل نکنند مجلس واکنش نشان می‌دهد، گفت: باید این قانون که مصوب مجلس اجرایی شود چراکه زمان و هزینه بالایی در قوه مقننه صرف شده تا چنین مصوبه‌ای داشته باشیم بنابراین انتظاری جز اجرای آن نداریم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به بررسی بودجه سال ۹۸ در دستگاه قانون‌گذاری، اظهار داشت: امهال وام کشاورزان خسارت دیده در این لایحه وجود دارد و بهترین گام برای اجرا این است که منابع کافی برای آن در نظر گرفته شود تا بانک‌ها در اجرای قانون بودجه سال آینده بیشترین همراهی را داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز