خبرگزاری کار ایران

در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید؛

وضعیت ۲۳ بنگاه اقتصادی خراسان رضوی تعیین تکلیف شد

asdasd
کد خبر : ۷۲۵۴۸۶

با حضور استاندار خراسان رضوی و مدیرعامل بانک صنعت و معدن کشور، در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید وضعیت ۲۳ بنگاه اقتصادی استان تعیین تکلیف شد.

به گزارش ایلنا، علی رضا رزم حسینی در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید وضعیت ۲۳ بنگاه اقتصادی استان خراسان رضوی ضمن ابراز خرسندی از اینکه برای نخستین بار، یک بانک دولتی معین اقتصاد مقاومتی شده است؛ افزود: بانک صنعت و معدن کشور، متولی توسعه شهرستان‌های قوچان و سبزوار شده است.

وی اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی را عاملی برای توانمندسازی مردم و جوامع محلی و روستایی دانست و افزود: خراسان رضوی با داشتن مزیت‌های منحصر به فرد، وجود مضجع شریف رضوی و نیروی انسانی توانمند باید متفاوت از سایر نقاط کشور اداره شود.

استاندار خراسان رضوی به وجود حدود ۸۸  هزار میلیارد تومان سپرده‌های بانکی در استان اشاره و تاکید کرد: زیبنده نیست که ۵۲ درصد از این منابع در استان و الباقی آن، خارج شود.

رزم حسینی با اشاره به وجود  اقتصاد خرد و متوسط قوی در استان، تصریح کرد: باید از این ظرفیت‌ها با ایجاد صندوق‌های محلی و جذب آنها در راستای ایجاد اشتغال و توسعه پایدار استفاده کرد.

وی با بیان اینکه در جلسه امروز و بررسی مشکلات این ۲۳ بنگاه‌ها، حدود ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار ریالی و۲۰۰ میلیون یورو اعتبار ارزی مورد نیاز است؛ گفت: مقرر شد ظرف دو هفته آینده از سوی بانک صنعت و معدن بررسی‌های کارشناسی انجام و مساعدت شود.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن کشور هم در این جلسه با بیان اینکه از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون چهار هزار و ۶۷۰ میلیارد تومان اعتبار به طرح‌های صنعتی خراسان رضوی پرداخت کرده‌ایم؛ گفت: از مجموع این پروژه‌ها، ۲۰ طرح بزرگ به بهره‌برداری رسیده است.

حسین مهری ادامه داد: ۱۰ طرح عمده دیگر نیز بین ۲۰ تا ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که تسهیلات مورد نیاز آنها پرداخت شده و یا در حال پرداخت است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز