خبرگزاری کار ایران

احمد همتی مطرح کرد؛

کمیسیون تلفیق مرز همسان‌سازی را تغییر داد/بازنشستگانی که زیر ۲.۵ میلیون تومان دریافتی دارند، مشمول می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۷۲۳۹۷۴

افزایش اولویت همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از مستمری زیر ۲ میلیون تومان به زیر ۲.۵ میلیون تومان درنهایت در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی رای آورد.

احمد همتی (عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی) با اشاره به اینکه من پیشنهاد کردم اولویتی که دولت برای تامین بودجه همسان‌سازی برای بازنشستگان تعیین کرده، تغییر کند و از زیر ۲ میلیون تومان به زیر ۲.۵ میلیون تومان افزایش پیدا کند، گفت: نمایندگان مجلس مایل هستند که این قانون به درستی انجام بشود اما مساله اصلی بودجه است.

وی افزود: افزایش اولویت همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از مستمری زیر ۲ میلیون تومان به ۲.۵ میلیون تومان درنهایت در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی رای آورد. در عین حال دولت را مکلف کردیم که همسان‌سازی را با این اولویت هرچه سریعتر آغاز کند.

این عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: این درحالیست که دولت در لایحه بودجه «مجاز» به تامین بودجه و اجرای همسان‌سازی بود که با رای نمایندگان اکنون «مکلف» به انجام آن است. تا حدی که منابع اجازه بدهد، ابتدا این قانون برای مستمری‌بگیرهای زیر ۲.۵ میلیون تومان اجرا خواهد شد و بعد اگر منابع تامین شود، بیش از آن نیز اجرایی خواهد شد. فعلا تا همینجا در مورد همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از سوی مجلس شورای اسلامی اقدام صورت گرفته است.

این درحالیست که بودجه همسان‌سازی که در لایحه بودجه دو هزار میلیارد در نظر گرفته شده بود، به نظر می‌رسد تغییری نکرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز