خبرگزاری کار ایران

با حضور علیرضا محجوب؛

اولین جلسه ستاد گرامیداشت هفته کارگر ۱۳۹۸ برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۷۲۱۸۹۹

اولین نشست جلسه ستاد مرکزی گرامیداشت هفته کارگر ۱۳۹۸ برگزار شد. موضوعات در دستور کار این نشست، بررسی برنامه‌های هفته کارگر سال ۹۷ و تعیین چشم‌انداز هفته کارگر سال ۹۸ بودند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، صبح امروز نشست اولین جلسه ستاد مرکزی گرامیداشت هفته کارگر ۱۳۹۸ با حضور علیرضا محجوب (دبیرکل خانه کارگر و نماینده مجلس)، حسن صادقی (معاون دبیرکل خانه کارگر)، حسین حبیبی (عضو هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور)، فتح‌الله بیات (رییس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی و دبیر اجرایی خانه کارگر شرق تهران) و برخی دیگر از فعالان کارگری و مقامات دولتی برگزار شد.

موضوعات در دستور کار این نشست، بررسی برنامه‌های هفته کارگر سال ۹۷ و تعیین چشم‌انداز هفته کارگر سال ۹۸ بودند.

در این نشست، محجوب با بیان اینکه سال گذشته جلسات و کارگروه‌های برنامه‌ریزی هفته کارگر ۹۷ از دی ماه شروع شد، اشاره کرد: امسال به‌رغم اینکه از بهمن ماه جلسات را شروع کرده‌ایم، اما فرصت کافی برای برنامه‌ریزی دقیق و خوب وجود دارد.  

وی افزود: هدف از جلسه امروز، بررسی نقاط قوت و ضعف برنامه‌هایی است که در هفته کارگر امسال برگزار شد و تعیین چشم‌انداز برای هفته کارگر سال آتی است.

خلاصه موضوعات و مسائلی که در جلسه مورد بحث واقع شد، بدین شرح است:

به جای سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، خانه کارگر سازمان مجری جشنواره فرهنگی هنری کارگر ایرانی در سال آینده بشود.

نشست مشترک تشکل‌های کارگری و کارفرمایی به صورتی منسجم‌تر و با دعوت از گروه‌های بیشتری برگزار شود. به علاوه، امضاکنندگان پیمان‌نامه‌های این نشست‌ خارج از این برنامه هم، تعهد خود را به اجرای مفاد آنها نشان دهند.

وقایع کارگری مهمی که در برخی معادن و یا واحدهای صنعتی بزرگ مثل نیشکر هفت‌تپه به وقوع پیوست، یادآوری بشوند و از کارگران آنها دلجویی شود.

درباره حضور بیشتر کارگران در مراسم روز جهانی کارگر و مطالبات آنها صحبت و گفتگوهای بیشتری انجام شود.

برنامه‌های حساس و مهمی مثل دیدار با مقام معظم رهبری، دیدار با ریاست جمهوری، حضور در مرقد امام، با فاصله کوتاهی بعد از برگزاری و اتمام، از لحاظ کیفیت اجرا مورد بحث و بررسی قرار گیرند و آسیب‌شناسی آنها به چند ماه بعد که بسیاری از جزییات و ناهماهنگی‌ها از خاطر رفته، موکول نشود.

برنامه‌های برگزارشده به لحاظ کیفی مورد بررسی قرار گیرند.

به خاطر نزدیکی زمانی هفته کارگر با ماه رمضان در سال آینده، برنامه‌های قرآنی و معنوی مرتبط در دستور کار قرار گیرند.

برای مراسم‌ها و برنامه‌های مختلفی که قرار است در هفته کارگر سال آینده برگزار شود، ۹ الی ۱۰ کارگروه تشکیل شود.    

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز