خبرگزاری کار ایران

سیدهادی ساداتی:

استان مازندران در سهمیه‌بندی بیمه کارگران ساختمانی مظلوم واقع شده است

asdasd
کد خبر : ۷۲۱۴۲۶

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی مازندران تاکید دارد که این استان در سهمیه‌بندی بیمه کارگران ساختمانی مظلوم واقع شده است.

به گزارش ایلنا، "سیدهادی ساداتی" در دیدار تشکل‌های کارگری استان مازندران با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه استان مازندران دارای ۸۰ هزار کارگر ساختمانی است، گفت: به شرایط اقلیمی مازندران از یک طرف و نزدیکی آن با به پایتخت از طرف دیگر سبب شده که بسیاری از این آمار ذکر شده را مهاجرین از استان‌های دیگر تشکیل دهند.

ساداتی در ادامه اظهار کرد: تاکنون ۸۶ هزار کارت مهارت برای کارگران ساختمانی صادر گردیده است.

وی ادامه داد: با تمام تلاش‌هایی که تاکنون برای تحت پوشش قرار دادن این دسته از کارگران صورت گرفته است، تنها ۴۹ هزار کارگری تحت پوشش خدمات بیمه‌ای قرار گرفته‌اند.

عضو هیات اجرایی تشکل‌های خانه کارگر استان مازندران بیان کرد: با توجه به شرایط ویژه مازندران و جمعیت کارگران ساختمانی شاغل در استان در مقایسه با استان‌هایِ همجوار در خصوص تخصیص سهمیه بیمه مظلوم واقع شده‌ایم.

ساداتی سهمیه بیمه کارگران ساختمانی در سالجاری را ۸۳ هزار و۵۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: سهم مازندران در این سهمیه تنها ۳۵۰۰ سهم است که با توجه به ۲۸ شعبه استان این رقم بسیار ناچیز و ظلم در حق مازندران است.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون ۳۰ هزار کارگر ساختمانی با ثبت نام در سایت وزارت در انتظار بیمه شدن هستند.

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی مازندران در پایان از وزیر کار خواست تا در ایام چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب عیدی کارگران ساختمانی مازندران را افزایش سهمیه بیمه مازندران قرار دهد و کام این قشر زحمتکش را با این دستور شیرین کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز