خبرگزاری کار ایران

در دیداری مطرح شد:

مزد کارگران لبنان نامنطبق با واقعیت های زندگی است/راه‌اندازی آکادمی «سالمند پویا» توسط خانه کارگر

asdasd
کد خبر : ۷۱۰۷۱۴

نمایندگان اتحادیه‌های کارگری لبنان با دبیر اجرایی خانه کارگر مشهد دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، "سیدهاشم سهلب" رییس اتحادیه کارگری و معاون شاخه کارگری حزب الله لبنان به خراسان رضوی (مشهد) سفر کرد.

وی با اشاره به اینکه دستمزد کارگران در این کشور ماهانه ۴۰۰ دلار معادل ۵ میلیون و ۲۰۰ هزارتومان است، اظهار داشت: با توجه به شرایط جنگی کشور لبنان به نظر می‌رسد این سطح دستمزد قابل تامل و توجه جدی است. این درحالی است که دستمزد کارگران در ایران حدود ۷۰ دلار است که نشانگر تفاوت فاحش دستمزد کارگران ایرانی با دستمزد همتایان خود حتی در لبنان است.

نمایندگان کارگری لبنان ضمن ابراز نارضایتی از وضعیت معیشتی کارگران لبنان، مزد کارگران لبنان را نامنطبق با واقعیت های زندگی در لبنان دانستند.

این در حالی است که اتحادیه کارگران لبنان به خاطر فعالیت‌های سیاسی در انتخابات سهم داشته و نمایندگانی در کابینه دولت و شوراهای شهر دارد.

به گفته نمایندگان کارگری لبنان؛ این مهم به معنای حضور جدی اتحادیه کارگری در معادلات سیاسی لبنان است و حضور نمایندگان کارگران در سطح بالای سیاسی ازجمله کابینه، پارلمان، شوراهای شهر و وضع قوانین و مقررات مرتبط با مطالبات کارگران راهگشا است.

رئیس اتحادیه کارگری و معاون شاخه کارگری حزب الله لبنان طی بازید از خانه کارگر استان و آشنایی با فعالیت‌های این تشکل کارگری در حوزه آموزش اذعان داشت: آموزش‌های رایگان به کارگرفته شده در خانه کارگر استان خراسان رضوی بسیار مفید بوده و می‌تواند در زندگی به طور مستقیم در شکل کسب مهارت‌های مختلفی و راه اندازی مشاغل گوناگون و تقویت بنیه معیشتی کارگران اثرگذار باشد و این در حالی است که این گونه آموزش‌ها در تشکل‌های کارگری لبنان به چشم نمی‌خورد.

 وی در ادامه این بازدید به فقدان تشکل‌های کارگری زنان در لبنان اشاره کرده و بر اهمیت و ضرورت وجود تشکلات مستقل و آزاد کارگری در حوزه زنان به منظور پیگیری و تحقق مطالبات این جامعه پرشمار که دارای مطالبات برزمین مانده فراوانی هستند تاکید کردند.

سیدحسین رسولی (دبیر اجرایی خانه کارگر استان خراسان رضوی) با اشاره به عملکرد خانه کارگر به عنوان تشکلی که در کنفدراسیون کارگران جهان عضویت داشته و از سوی ILO به رسمیت شناخته می‌شود، تصریح کرد: تشکیلات و سازمان خانه کارگر با پیشینه ۴۰ ساله پس از انقلاب اسلامی از جمله دیرینه‌ترین تشکل‌های جامعه کارگری کشور است و ویژگی‌های غیردولتی بودن و غیر انتفاعی بودن را داراست و از دو ویژگی سیاسی و فراگیر بودن نیز برخوردار است.

وی با اشاره به امکانات رفاهی و آموزشی خانه کارگر ازجمله امکان استفاده از اقامتگاه‌های تفریحی در سراسر کشور، خاطرنشان کرد: آموزش‌های رایگان در رشته‌های مختلف با بیش از ۷۰ کلاس آموزشی در هر ماه با حضور بیش از ۱۷۰۰ هنرجو، موری استفاده اعضا خانه کارگر قرار می‌گیرد. همچنین خدمات تخفیف دار برای اصناف مختلف، مراکز درمانی رایگان و استفاده از امکانات تفریحی و ورزشی و... از دیگر امکانات خانه کارگر برای کارگران است.

رسولی در پایان تصریح کرد: جدیدترین کارکرد خانه کارگر کشور در حوزه اجتماعی که به صورت پایلوت در استان خراسان آغاز شده راه‌اندازی آکادمی سالمند پویا است که به آموزش‌های بازنشستگان کارگری ۶۰ سال به بالا اختصاص دارد. امید به زندگی، نشاط و دوری از بیماری‌های خاص این دوره از نتایج اجتناب ناپذیر این آموزش‌ها است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز