خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین:

به جای بسته حمایتی، مستمری بازنشستگان را زیاد کنید

asdasd
کد خبر : ۶۹۸۰۹۸

یک فعال کارگری گفت: به جای اینکه مستمری بازنشستگان افزایش یابد، با این نوع بسته‌های حمایتی می‌خواهند ما را راضی کنند. تورم در 6 ماه گذشته بر زندگی بازنشستگان تاثیر گذاشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، چندی پیش معاون بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی از طرح بسته غذایی 200 هزارتومانی برای افراد تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی خبرداده بود. با این حال این مساله مورد انتقاد مستمری‌بگیران قرار گرفت.

عیدعلی کریمی (دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین) با اشاره به اینکه این نوع بسته‌های حمایتی، پاسخگوی مشکلات مستمری بگیران نیست، اظهار کرد: به جای اینکه مستمری بازنشستگان افزایش یابد، با این نوع بسته‌های حمایتی می‌خواهند ما را راضی کنند.

وی افزود: ما اعداد رسمی تورم را قبول نداریم و معتقدیم که تورم واقعی تا 300 درصد هم بوده است. همین میزان تورم در 6 ماه گذشته بر زندگی بازنشستگان تاثیر گذاشته و مشکلاتی برای آنان به وجود آورده است.

دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین با تاکید بر اینکه همین بسته‌های حمایتی هم به حساب بازنشستگان واریز نشده است، گفت: مهم‌تر اینکه این مساله نمی‌تواند جبران تورم سه برابری در کشور باشد. حتما باید به کف خیابان بیاییم تا به داد ما برسید؟

دولت اعلام کرده بود که سبد کالایی برای بازنشستگان بین 200 تا 350 هزار تومان است اما اخیرا معاون بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی اعلام کرده که 200 هزار تومان بسته غذایی به بازنشستگان تعلق می‌گیرد و عملاً آن را کم کرده است.

کریمی همچنین با اشاره به اینکه درمان بازنشستگان در قزوین رها شده، خاطرنشان کرد: بیمارستان‌ها همه خصوصی هستند. به ازای 100 هزار نفر جمعیت، تنها یک درمانگاه نیم بند تامین اجتماعی وجود دارد. این بیمارستان دو شیفته بوده که الان سه شیفته کار می‌کند. لذا بازنشستگان تامین اجتماعی استان قزوین از امکات مناسب درمانی به هیچ وجه بهره‌مند نیستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز