خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل گروه ملی فولاد ایران مطرح کرد:

تا دی ماه مطالبات مزدی کارگران به‌روز می‌شود/ دولتی‌ها هیچ راهکار بلندمدت و راهبردی ندارند

asdasd
کد خبر : ۶۹۴۳۷۵

به گفته مدیرعامل گروه ملی فولاد ایران، مطالبات معوقه مزدی کارگران مجموعه گروه ملی تا دی ماه سالجاری به‌روز می‌شود.

«کسری غفوری» در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با بیان اینکه با پیگیری‌های وزارت صمت قرار شد تا مجوز فروش تولیدات گروه ملی فولاد در بازار آزاد صادر شود، گفت: با تامین منابع مالی که از فروش محصولات تولیدی گروه ملی در بازار آزاد بدست می‌آید تا دی ماه  همه معوقات مزدی کارگران به‌روز می‌شود.

مدیرعامل گروه ملی فولاد ایران گفت: پیش از این براساس ابلاغیه وزرات صنعت قرار بود ۷۵ درصد از محصولات تولیدی شرکت‌های تولیدی در بورس و ۲۵ درصد مابقی در بازار آزاد به فروش برسد. گروه ملی فولاد ایران چون هزینه‌های سربار و بدهی‌های مالی  زیادی دارد، فروش محصولات آن در بورس با توجه به اتفاقات اخیری که در مجموعه گروه ملی فولاد در حال وقوع است، صرفه اقتصادی نداشت. در عین حال با شکایت تعدادی از طلبکاران حقیقی و حقوقی امکان عرضه محصولات در بورس برای گروه ملی فولاد ایران میسر نبود.

وی افزود: این موضوع (فروش آزاد محصولات) هفته گذشته در پی سفر آقای جهانگیری (معاون اول رئیس‌جمهور) به استان خوزستان بار دیگر مطرح شد و در نهایت ابلاغیه آن روز گذشته به دست‌مان رسید.

غفوری با بیان اینکه به زودی یک ماه دیگر از معوقات مزدی کارگران با تامین منابع مالی که از فروش همین محصولات بدست می‌آید، پرداخت خواهد شد، در ادامه تاکید کرد: اتفاقات خوبی در زمینه تامین منابع مالی شرکت که پرداخت مطالبات مزدی کارگران بخشی از آن را تشکیل می‌دهد، خواهد افتاد و به مرور شاهد برطرف شدن مشکلات و پرداخت مطالبات مزدی کارگران خواهیم بود.

او در پاسخ به این سوال که بخش دیگری از دلایل اعتراض کارگران گروه ملی فولاد ایران در اجتماعات اخیر که امروز چهارشنبه (۳۰ آبان ماه) نیز در اهواز ادامه دارد، به نارضایتی کارگران از  مدیریت بخش خصوصی شرکت برمی‌گردد، گفت: انتظار کارگران برای پرداخت مطالباتشان به‌حق است  برای همین طی سال‌هایی که کارگران مطالباتشان را پیگیری می‌کرده‌اند این مطالبات از سوی مدیران قبلی برآورده نشده و در نتیجه ان امروز کارگران با نوعی بی‌اعتمادی و بی‌میلی مواجه شده‌اند.

او افزود: کارگران گروه ملی فولاد خودشان واقعیت‌ها را دیده و می‌دادنند از زمانی که تیم مدیریتی جدید وارد کارخانه شده، بخش زیادی از مطالبات معوقه مزدی کارگران پرداخت شده است. پیش از این مطالبات مزدی حدود دو هزارو ۵۰۰ کارگر قرارداد مستقیم و حدود ۳۰۰ کارگر پیمانی شاغل در گروه ملی فولاد ایران حدود ۸ ماه  بود که امروز که آخرین روز از ماه آبان ارا سپری می‌کنیم، کارگران فقط دو ماه حقوق معوقه طلب دارند.

به گفته وی، بخش دیگری از مشکلات گروه ملی مربوط به بدهی‌ آن به نهادهای دولتی و خصوصی است. مدیرعامل گروه ملی فولاد ایران افزود: این مشکلات از مدتها قبل در زمان مدیریت سابق بوجود آمده به طوری که از خرداد ماه سال جاری رقمی به این مطالبات افزوده نشده و در تلاش هستیم به مرور این مطالبات کاهش پیدا کند.

غفوری در ادامه با بیان اینکه مجموعه گروه ملی فولاد ایران برای راه‌اندازی تمام خطوط به حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات نیازمند است، تصریح کرد: ما به دنبال نوسازی ماشین‌آلات کارخانه‌ هستیم. بخش زیادی از ماشین‌آلات و قطعات خطوط تولیدی گروه ملی فولاد بعد از چند دهه فرسوده و مستهلک شده‌اند و نیاز به بازسازی و نوسازی دارند.

مدیرعامل گروه ملی فولاد ایران درباره دستاوردهای سفر تیم وزارت کار برای کارگران گروه ملی فولاد گفت: در جلسات چند روزه، نماینده وزیر کار و سایر اعضای حاضر راهکارهای بلندمدت و راهبردی پیشنهاد نمی‌کنند. موضوعاتی که در این جلسات مطرح می‌شود همگی مقطعی هستند. موضوعات مقطعی هم در طولانی‌مدت کارساز نیستند.

به گفته وی؛ مدیریت جدید تمام تلاش خود را برای فروش محصولات گروه ملی فولاد ایران با ابلاغیه اخیر در بازار آزاد به کار می‌گیرد. برای پرداخت دو ماه مزد عقب‌افتاده کارگران فقط ۲۴ میلیارد تومان منابع مالی لازم است. این درحالی‌ست که این شرکت در حال حاضر ۱۴۰ میلیارد تومان محصول برای عرضه به بازار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز