خبرگزاری کار ایران

علی خدایی:

شرکای گروه کارگری در جلسه کمیته‌مزد پیشنهاد جذابی ارائه نکردند/از زیر بار مسئولیت‌ شانه خالی می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۶۹۳۷۲۱

عضو کارگری شورای‌عالی کار با اشاره به جلسه امشب کمیته مزد این شورا گفت: پیشنهادی که بتواند نظر گروه کارگری را جلب کند ارائه نشد.

«علی خدایی» در گفتگو با خبرنگار ایلنا، اظهار داشت: در جلسه امشب کمیته مزد شورای‌عالی کار که با حضور هر سه طرفِ گفت‌وگو (کارگر، کارفرما و دولت) برگزار شد، از طرف گروه کارفرمایی و دولت پیشنهادی که بتواند نظر گروه کارگری را جلب کند ارائه نشد. آنها به همان مباحث جلسات قبل اکتفا کردند.

وی با بیان اینکه قرار نبود در جلسه امشب مزد را تعیین کنیم، افزود: قرار بود پس از جلسه امشب یک‌سری پیشنهادها به شورای‌عالی کار ارائه شود. البته گروه کارفرمایی پیشنهاد داد دولت از آنها مالیات بر ارزش افزوده اخذ نکند تا این‌گونه سهمی از هزینه‌های تولید کاسته شود. به هر حال در جلسه بعدی شورای‌عالی کار این مباحث را تا حصول نتیجه ادامه می‌دهیم و عقب نمی‌نشینیم.

خدایی در پاسخ به این پرسش که آیا دولت و گروه کارفرمایی تا این لحظه کوچک‌ترین گامی برای جبران قدرت خرید از دست رفته کارگران حداقل در حرف، نه در عمل برداشته‌اند، گفت: پیشنهادهای گذشته ما سرجایش است اما آنها از زیر بار مسئولیت خود شانه خالی می‌کنند.

وی در پایان متذکر شد: گروه کارفرمایی از دولت می‌خواهد قدمی برای کارگران بردارد و دولت هم از کارفرمایان می‌خواهد پا جلو بگذارند به هر صورت سر ما بی‌کلاه مانده است!

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز