خبرگزاری کار ایران

وزیر اقتصاد دستور پرداخت معوقات مزدی کارگران هفت تپه را صادر کرد

asdasd
کد خبر : ۶۹۲۸۷۹

به گفته نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی، وزیر اقتصاد دستور پرداخت مطالبات معوقه مزدی کارگران مجتمع کشت و صنعت هفت تپه را صادر کرده است.

به گزارش ایلنا، «سیدراضی نوری» در ارتباط با بررسی مشکلات کارگران هفت تپه در جلسه شب گذشته دولت افزود: شب گذشته به همراه استاندار خوزستان با «فرهاد دژپسند» وزیر اقتصاد و دارایی در تهران دیدار داشتیم و گزارشی از وضعیت شرکت نیشکر هفت تپه به وزیر اقتصاد ارایه شد.

وی با بیان اینکه در این جلسه چند ساعته، وزیر اقصاد دستور پرداخت مطالبات معوقه مزدی کارگران هفت تپه را تا دو روز آینده صادر کرد، در ادامه، گفت: درخصوص تغییر مالکیت بخش خصوصی مجتمع کشت و صنعت هفته نیز با وزیر اقتصاد بحث تبادل نظر صورت گرفت.

به گفته عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، موضوع واگذاری شرکت به بخش دولتی که یکی از مطالبات کارگران است مطرح شد که طبق اصل ۱۴۴ قانون اساس امکان واگذاری این شرکت به بخش دولتی وجود ندارد.

وی افزود: همچنین به وزیر پیشنهاد شد تا زمان ساماندهی وضعیت کارخانه، این شرکت به هیات حمایت از صنایع واگذار شود.

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه واگذاری شرکت به بخش خصوصی دیگر را رد کردیم، اظهار داشت: تمام تلاش ما این است که مطالبات کارگران پرتلاش هفت تپه در اسرع وقت پرداخت شود.

در خاتمه نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین مقررشد تا یارانه تولید شکر توسط هیات دولت تهیه و به حساب کارگران پرداخت شود.

کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در ۱۳ روز گذشته بدلیل پرداختن نشدن چهار ماه حقوق، با حضور در محل شرکت و فرمانداری شوش خواستار پرداخت حقوق معوقه خود شدند.

کشت و صنعت هفت تپه، قدیمی‌ترین کارخانه تولید شکر از نیشکر در کشور است که نیم قرن از تاسیس آن می‌گذرد و طبق اصل ۴۴ قانون اساسی اواخر سال ۱۳۹۴ از سوی سازمان خصوصی‌سازی از چرخه دولتی خارج و به بخش خصوصی واگذار شد.

حدود چهار هزار نفر به صورت رسمی، پیمانی، قراردادی و پیمانکاری در بخش‌های مختلف این شرکت بزرگ تولید شکر مشغول کار هستند.

شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در ۱۵کیلومتری شهر شوش در شمال خوزستان واقع است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز