خبرگزاری کار ایران

علیرضا محجوب در جمع هیات‌های اجرایی خانه‌های کارگر:‌

ارز دیگر صعود نمی‌کند اما آنها که قیمت‌ها را افرایش دادند هنوز کارشان را ادامه می‌دهند/دولت و روحانی تورم را سرکوب کردند اما موقتی/از الان باید برای انتخابات سال آینده برنامه‌ریزی کنیم

asdasd
کد خبر : ۶۹۲۰۷۵

دبیرکل خانه کارگر تاکید کرد: بدون تردید دولت فعلی کوشید قدم‌های بهتری بردارد اما در یک پیچی هرچه را که آورده بود از دست داد. اصولاً همه چیز را باید محاسبه کرد. اگر با نیت خالص اما بدون محاسبه هم وارد شوید به اشتباه می‌افتید. تیم حاضر دولت هرچقدر در مسائل دیپلماتیک حاذق بودند در مسائل اقتصادی این چنین نبودند. این اشتباهات به این شکل می‌توانست رخ ندهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا محجوب (دبیرکل خانه کارگر و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس) در اردوی هیات‌های اجرایی خانه‌های کارگر سراسر کشور که در مجتمع کارگران شهید امامی واقع در چمخاله لنگرود برگزار شد، گفت: امروز مباحث اقتصادی را در پیشخوان کارمان قرار داده‌ام چراکه جامعه پرسش‌های زیادی دارد. تشخیص درست و غلط در حوزه این پرسش‌ها و مسائل نیاز به شناخت دارد.

وی در خصوص اردوها گفت: آنچه که مطالبه می‌کنیم انضباط در اردوها و انجام کار آموزشی در زمان مقرر خودش در اردوها می‌باشد. اینها الفبای کار تشکیلاتی است.

وی افزود: ما از دبیران اجرایی می‌خواهیم که آنقدر در مسائل اقتصادی بیاموزند تا آنها نیز قادر به ابراز وجود باشند و بتوانند مسائل را بشناسانند.

محجوب گفت: ما وظایف تشکیلاتی خطیری داریم چراکه بسیاری از مراجعان از شما خواهند پرسید که شمایی که از روحانی حمایت کردید، حرفتان درباره اشکالات امروز چیست.

دبیرکل خانه کارگر اظهار داشت: سال آینده با انتخابات جدید مجلس مواجه هستیم. باید این پرسش را مطرح کنیم که در شهرها و حوزه‌های مختلف خانه‌های کارگر چه اقداماتی باید انجام شود؟

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در خصوص برنامه‌های خانه کارگر تصریح کرد: چند سال پیش گفتیم که توسعه و تقویت خطوط رفاهی و اقدامات صنفی برای تحکیم پیوند با کارگران باید انجام شود. تلاش کردیم دعوت برای مسائل رفاهی انجام دهیم. خطوط رفاهی حساس هستند و باید توسعه داده شوند. اعضا از ما انتظار اقدامات در خصوص مسائل رفاهی دارند.

وی با ذکر مثالی به تشریح این موضوع پرداخت و گفت: برای مثال کسانی هستند که شانس مسافرت کردن به لحاظ مسائل مالی ندارند. باید برای اینها فکری کرد. ما دنبال این هستیم که با کمک دبیران اجرایی در ایامی که زمان پیک سفرها نیست، رضایت و امکانات لازم را برای این دسته از افراد فراهم آوریم. ما باید ترتیبات برای ارائه امکانات رفاهی را گسترش دهیم. برای توسعه این خطوط از شما می‌خواهیم که راهکار ارائه دهید و به دنبا توسعه باشید.

وی تصریح کرد: ما دو خط برای توسعه اقداماتمان مشخص کرده‌ایم: توسعه آموزشی و توسعه رفاهی. وظیفه ما این است که در این عرصه روز به روز شرایط افزایش امکانات را فراهم آوریم.

وی در خصوص توسعه امکانات آموزشی گفت: در فصل آموزش، آموزش‌ها باید ماندگار شود. آموزش یک خدمت ماندگار است بنابراین مدار آموزش را باید جدی بگیریم. البته در آموزش پیشرفت‌هایی داشته‌ایم اما هنوز کافی نیست.

وی اشاره کرد: با توجه به اینکه دو میلیون و 114 هزار عضو در خانه کارگر داریم و این تعداد با احتساب خانوارشان تقریباً یک جامعه 7 میلیونی را تشکیل می‌دهند، تاکنون صرفاً برای 200 هزار نفر توانسته‌ایم کار آموزشی انجام دهیم. این چندان کافی نیست. پیشرفت در این حوزه به تحرک و صداقت ما بستگی دارد.

دبیرکل خانه کارگر گفت: خط جدیدی که می‌خواهیم ترسیم کنیم جدی گرفتن اعضای کیفی است. البته این درست است که در کمیت بسیار پیش رفته‌ایم اما نگه داشتن این دو میلیون عضو به عده قابل ملاحظه‌ای نیاز دارند. از لحاظ کیفیت نیاز به سلسله گفتارهایی هستیم که تا سال بعد نیز ادامه خواهند داشت. باید اطلاعات و دانش‌مان را بهبود بخشیم.

وی اشاره کرد: ما در 10 جلسه 50 موضوع اقتصادی را مرور کردیم. ما می‌خواهیم علوم و مسائل مختلف را فهم کنیم و لزوماً به دنبال سالم شدن در تمام امور نیستیم.

وی تصریح کرد: ما در اصل به دنبال معرفت و فهم دانستن هستیم. این امر بیانگر کیفیت است. درسال پیش رو کار اصلی ما این است که خود بفهمیم. باید در اقتصاد، سیاست و علوم متعارف آنقدر بدانیم تا بتوانیم فهم و دانسته‌هایمان را انتقال دهیم.

محجوب اظهار داشت: اکنون یک سپهر تبلیغاتی داریم که در اختیار ثروتمندان است. این همه آدم در کشور فقیر شده‌اند اما کسی از آنها نمی‌نویسد. صدای فقرا، کارگران و مظلومان کجاست. صدای معرفت باید بیرون بزند تا تاثیرگذار باشد. شرایط اینگونه است که تا مشکلی برای ثروتمندان ایجاد می‌شود تعداد زیادی کانال و رسانه هستند که درباره آنها می‌نویسند.

وی گفت: در کل اندازه‌گیری کیفیت سخت است اما اندازه نسبی آن هم کفایت می‌کند. هرچقدر یک چنین اموری بالاتر برود جایگاه کارگران و فقرا در سپهر تبلیغاتی افزایش می‌یابد.

دبیرکل خانه کارگر اظهار داشت: در سال جاری تحرکاتمان را باید افزایش دهیم. 29 آبان را باید جدی بگیریم. 29 آبان فرصت خود نشان دادن است.

محجوب تاکید کرد: حقوق کارگر افزایش نیابد حقوق مستمری‌بگیر نیز افزایش نمی‌یابد. از هر فرصتی برای نشان دادن تحرکاتمان باید استفاده کنیم. از الان باید برای انتخابات سال آینده برنامه‌ریزی کنیم. دبیران اجرایی خانه‌های کارگر به این موضوع باید اهمیت بدهند.

وی اشاره کرد: ما در شرایطی که تصمیم گرفتیم از روحانی حمایت کنیم کار درستی انجام دادیم و همچنان بر سر آن هم هستیم. البته هرکسی اشتباه می‌کند.

محجوب با اشاره به مطلبی که در یکی از روزنامه‌ها نوشته شده بود و آن را در کلاس‌های اقتصادی‌اش با دبیران اجرایی به مورد بحث گذاشته بود، گفت: در خصوص تورم باید گفت دولت تلاش کرد تورم را بشکند اما تورم نشکست و خودمان شکستیم. دولت و روحانی تورم را سرکوب کردند اما سرکوب موقتی است. ارز اکنون دیگر صعود نمی‌کند اما آنهایی که افزایش قیمت تحت تاثیر صعود ارز را انجام می‌دادند هنوز این کار را ادامه می‌دادند.

دبیرکل خانه کارگر تاکید کرد: من مخالف خصوصی‌سازی و اقتصاد بازار هستم. این را بارها گفته‌ام. بدون تردید دولت فعلی کوشید قدم‌های بهتری بردارد اما در یک پیچی هرچه را که آورده بود از دست داد. اصولاً همه چیز را باید محاسبه کرد. اگر با نیت خالص اما بدون محاسبه هم وارد شوید به اشتباه می‌افتید. تیم حاضر دولت هرچقدر در مسائل دیپلماتیک حاذق بودند در مسائل اقتصادی این چنین نبودند. این اشتباهات به این شکل می‌توانست رخ ندهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز