خبرگزاری کار ایران

حسن صادقی در جمع هیات‌های اجرایی خانه‌های کارگر مطرح کرد:

باید ستادهای انتخاباتی برای مجلس تشکیل دهیم/به دنبال قدرت گرفتن تشکل‌های کارگری هستیم

asdasd
کد خبر : ۶۹۲۰۵۸

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: ما ضعف در مرکز قانونگذاری کشور داریم و این ضعف ناشی از تعداد نیروهایمان در مجلس است. باید از طریق دفاترمان در شهرها و حوزه‌های مختلف نیروسازی کرده و به شناسایی نیروهای مختلف و قابل پرداخته تا بتوانیم افراد شایسته‌ای را به مجلس بفرستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسن صادقی (رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری و معاون دبیرکل خانه کارگر) در اردوی هیات‌های اجرایی خانه‌های کارگر سراسر کشور که در مجتمع کارگران شهید امامی واقع در چمخاله لنگرود برگزار شد، گفت: احداث یک مجموعه به تشکیلاتش است و عزت خانه کارگر نیز از همین رو به تشکیلاتش وابسته است. حضور تشکیلات خانه کارگر در پشت علی ربیعی بود که موجب شد استیضاح وی به تاخیر بیفتد.

وی ادامه داد: ما معتقد به یک اصول و مرام هستیم؛ مرامی که به ما هویت و جایگاه می‌دهد یعنی مرام دفاع از حق و حقوق کارگر که برگرفته از اندیشنمد و فیلسوف شهید بهشتی است. ما از کسانی که در چارچوب این مرام از چارچوب حقوق کارگر دفاع می‌کنند، دفاع می‌کنیم و این دفاع را به عنوان وظیفه خود به شمار می‌آوریم.

صادقی اظهار داشت: روز 29 آبان ازجمله روزهای ملی ما است. در این روز قدرت تشکیلات کارگری را به رخ می‌کشیم. ما می‌خواهیم که از مجموع قوانین حمایتی‌مان دفاع کنیم و باید صلابت‌مان را در این روز نشان دهیم.

وی تاکید کرد: 11 اردیبهشت، 25 تیر و 29 آبان روزهای ملی کارگران هستند. این روزها نشان‌دهنده صلابت نیروی کار است. ما با سایر تشکل‌های کارگری یک مجموعه منسجم را تشکیل می‌دهیم.

وی اشاره کرد: روز 29 آبان را باید فرصتی مغتنم دانست. انتظار داریم استان‌هایی که قطب تشکیلات کارگری هستند به تاسی از تشکیلات کارگری تهران با اقتدار در این روز رخ نشان دهند. در آن روز می‌خواهیم و باید داد بزنیم که چرا در معضلات اقتصادی کنونی، ما کارگران باید بیشترین هزینه را بدهیم؟ چرا تامین اجتماعی درگیر مسائل و مشکلاتی شده که قدرت اقتصادی‌اش کاهش یافته است؟ باید وضعیت طبقه کارگر بعد از فوران‌های تورمی اخیر و اثرات منفی و مخرب آن بر درآمد آنها را توضیح دهیم.

معاون دبیرکل خانه کارگر تاکید کرد: باید بر شناور شدن مزد تاکید کنیم و بگوییم که دهک‌های میانی به پایین جدول سقوط کرده‌اند. این را هم باید اشاره کنیم که ما طرفدار نظام هستیم اما به خاطر برخی سوءمدیریت‌ها در قبال ما رویکرد غیردوستانه‌ای شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه 29 آبان روز پیگیری مطالبات محقق نشده ما است، گفت: اتفاقات اقتصادی اخیر ما را به این سمت سوق داده که فریاد بزنیم که نمی‌شود مزد را نگه دارید ولی تورم را رها کنید. وقتی تورم شناور است مزد هم باید شناور باشد تا بتواند اثرات آن تورم را متوقف کند. در نتیجه ثابت بودن مزد و در حال حرکت بودن تورم است که شاهد شرایط کنونی هستیم.

صادقی افزود: خانه کارگر مخالف هیچ تشکلی نیست. ما به دنبال قدرت گرفتن تشکل‌های کارگری هستیم. می‌گوییم در سایه وحدت می‌توان مطالبات را دنبال کرد. اینکه برخی تشکل‌ها فکر می‌کنند که نزدیک شدن به خانه کارگر موجب ضربه خوردن و ایجاد حساسیت روی آنها می‌شود، اندیشه‌ای است که تحت تاثیر برخی اتفاقات دهه 80 و ابتدای دهه 90 است. اعتماد به یکدیگر در فصل کاری ما باید باشد. ما به دنبال ثروت دیگر تشکل‌های کارگری نیستیم.

وی تصریح کرد: به پشتوانه اقتصادی و تلاش اعضای خانه کارگر؛ در حال الگوسازی مدیریتی در کشورمان هستیم. ما به وحدت، انسجام، همفکری و کمک دیگر تشکلات کارگری نیاز داریم.

وی در خصوص انتخابات مجلس در سال آینده نیز گفت: سال سختی را در انتخابات مجلس پیش‌رو داریم. ما ضعف در مرکز قانونگذاری کشور داریم و این ضعف ناشی از تعداد نیروهایمان در مجلس است. باید از طریق دفاترمان در شهرها و حوزه‌های مختلف نیروسازی کرده و به شناسایی نیروهای مختلف و قابل پرداخته تا بتوانیم افراد شایسته‌ای را به مجلس بفرستیم. از این طریق آنها نیز نخواهیم گذاشت قوانینی که موجب دردسر کارگران می‌شود به تصویب برسد. بنابراین به محض بازگشت از اردو، دبیران اجرایی خانه‌های کارگر باید ستادهای انتخاباتی برای مجلس تشکیل دهند. دبیران اجرایی از روسای سایر تشکل‌های کارگری دعوت کند. ما باید تلاش کنیم که به رای آبرومندی در انتخابات پیش‌رو دست یابیم. حتی در صورت عدم دستیابی به این هدف، وحدت و انسجام ما باید به رخ کشیده شود. رمز موفقیت تشکل‌های کارگری در وحدت است.

وی در پایان گفت: اقتصاد سیاسی جهانی می‌گوید که باید جایگاه سیاسی شما ارتقا یابد تا اثرگذاری‌تان افزایش یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز