خبرگزاری کار ایران

در یک یادداشت تاکید شد:

شکست معنی ندارد، شاید! پیروزی‌مان به‌تاخیر بی‌افتد

کد خبر : ۶۹۱۷۳۰

عضو کارگری شورای عالی کار با اشاره به جلسه روز گذشته شورای عالی کار یادداشتی را با عنوان «شکست معنی ندارد، شاید! پیروزی‌مان به‌تاخیر بی‌افتد» منتشر کرد.

به گزارش ایلنا، «علی خدایی» با اشاره به جلسه روز گذشته شورای عالی کار یادداشتی را با عنوان «شکست معنی ندارد، شاید! پیروزی‌مان به‌تاخیر بی‌افتد» منتشر کرد.

متن یادداشت به شرح زیر است:

دوستان‌ عزیز سلام

جلسه شورای‌عالی کار برای ترمیم قدرت خرید کارگران تشکیل جلسه داد و همانطور که در اکثر خبرگزاری‌ها مطرح گردید، مقرر شد:

۱-کمیته دستمزد درروز یکشنبه یا دوشنبه هفته آتی با حضور نماینده همه شرکای کارگری کارفرمایی و دولت تشکیل جلسه بدهد.

۲-بعد از جمع‌بندی در جلسه کمیته مزد، جلسه شورای‌عالی کار در اسرع وقت تشکیل شود.

همچنین‌ در این جلسه پیشنهادات قابل توجهی در خصوص حفظ اشتغال موجود از سوی آقای شریعتمداری و سایر اعضا مطرح گردید که یکی از آنها تلاش برای جلوگیری و منع از اخراج کارگران در دستگاه‌های دولتی وزیر مجموعه‌های آنها بود. 

همچنین ایشان خبر از دستور رییس جمهور برای قرار گرفتن کارگران و بازنشستگان در لیستِ دریافت بسته‌های حمایتی داد. هرچند به اعتقاد ما این موضوع نمی‌تواند جای درخواست افزایش مزد را پرکند.

بیش‌از ۳٫۵ساعت بحث و چانه‌زنی جدی در زمینه افزایش مزد اتفاق افتاد که به طور کلی موارد متعدد قانونی، استدلالی، حقوقی و..... مطرح بررسی و پاسخ داده شد.

و درنهایت جهت جلوگیری از اتلاف وقت احتمالی، مجددا با استناد به ماده ۱۶۸قانون کار و ماده۳دستورالعمل نحوه تشکیل و اداره شورای عالی کار موضوع ماده ۱۷۰ قانون مجددا درخواست تشکیل مجدد جلسه فوق‌العاده نگارش و تحویل وزیر محترم کار شد.

اما نکته‌ای که در فضای مجازی با تیتر «جلسه شورای عالی کار بی نتیجه پایان یافت» درحال نشر است و به طور ضمنی با تزریق حس ناامیدی و شکست ادامه پیگیری‌های ما را با تردید رو برو کند.

خدمت این عزیزان عرض می‌کنم همانطور که در قسمتی از جلسه امروز عرض کردم «در ادبیات ما واژه شکست جایی ندارد، در بدترین حالت پیروزیمان به تاخیر می‌افتد». قطعا با همراهی‌های همه عزیزان علی‌الخصوص همکاران عزیزم در شورای‌عالی کار و حمایت همه‌جانبه‌ای که از سوی کارگران عزیز صورت گرفته و خواهد گرفت، پیگیری‌ها تا حصول نتیجه ادامه خواهد داشت.

مجددا و برای چندمین بار عرض می‌کنم. راجع به نتیجه اطمینان نداریم اما اطمینان داریم و داشته‌ باشید که از پیگیری حق مسلم کارگران خسته نخواهیم شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز