خبرگزاری کار ایران

رضایت‌مندی کارگران کمپرسوسازی تبریز با وجود تعویق ۵ ماه مزد

asdasd
کد خبر : ۶۹۰۳۶۶

باوجود تعویق ۵ ماه حقوق، قریب به ۱۲۰ کارگر کارخانه «کمپرسورسازی» در تبریز، وضعیت این کارخانه را بهتر از گذشته می‌دانند.

 کارگران  کمپرسوسازی تبریز امروز یکشنبه (۲۰ آبان ماه) به خبرنگار ایلنا گفتند: وضعیت کارخانه «کمپرسورسازی» تقریبا از یک ماه قبل رو به بهبودی است. پیش از این ۷ ماه مزد معوقه طلبکار بودیم که کارفرما دستمزد دو ماه اخیر ما را در یک ماه گذشته پرداخت کرده و قرار است طبق وعده خود تا ۴ ماه آینده هر ۲۰ روز یکبار یک ماه از مطالبات مزدی معوقه ما کارگران را پرداخت کند.

یکی از کارگران شاغل در کارخانه کمپرسورسازی تبریز با بیان اینکه مشکل نداشتن منابع مالی کافی باعث شده حقوق و بیمه کارگران چندین ماه به تعویق بیفتد، گفت: با تغییر رویکرد مدیرعامل کارخانه در سال جاری سه ماه از دستمزد کارگران این کارخانه پرداخت شده و فقط مطالبات قبلی باقی مانده است.

به گفته وی، علاوه بر مزد معوقه هیچکدام از کارگران رسمی و قراردادی عیدی سال ۹۶ خود را دریافت نکرده‌اند.

 طبق اظهارات این کارگر کمپرسورسازی تبریز، بخشی از مشکلات کارگران این کارخانه مربوط به تعویق در پرداخت حق بیمه به تامین اجتماعی است که کارفرما پس از توافق با تامین اجتماعی، چندین ماه است پرداخت بدهی خود به تامین اجتماعی را آغاز کرده و بدین ترتیب دفترچه‌های درمانی کارگران تمدید و تعویض می‌شود.

این کارگر با بیان اینکه این واحد تولیدی در زمینه فروش و سفارش محصولات تولیدی مشکلی ندارد، در ادامه تصریح کرد: چندین ماه است بخش زیادی از درآمدی که از فروش محصولات کارخانه به دست می‌آید، صرف پرداخت بدهی‌های کارخانه به بانک‌ها و نهادهای دولتی و خصوصی می‌شود.

او گفت: در حال حاضر یک ماه است با تغییر وضعیت کارخانه و حضور مداوم نماینده سهامدار، انگیزه کارگران برای تولید نیز بیشتر شده و امیدواریم با پیگیری مسئولان استانی شاهد بهبودی کامل وضعیت این کارخانه مهم و پرداخت مطالبات معوقه کارگران باشیم.

کارخانه «کمپرسورسازی تبریز» که در شهرک صنعتی قراملک تبریز واقع شده است؛ زمانی بیش از ۷۰۰ نیروی کارگری دائم و قرارداد موقت داشت اما بعد از آنکه مدیریت کارخانه به بخش خصوص واگذار شد، مشکلات کارخانه با کاهش امنیت شغلی کارگران آغاز شده و تعداد کارگران به حداقل تقلیل یافت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز