خبرگزاری کار ایران

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اراک؛

محکوم شدن کارگران هپکو قطعی نیست/محکومان حق اعتراض دارند

asdasd
کد خبر : ۶۸۷۷۶۹

به گفته دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اراک؛ روند رسیدگی به محکومیت کارگران هپکو اراک کامل نشده و کارگران حق اعتراض دارند.

به گزارش ایلنا، «عباس قاسمی» در ارتباط با پرونده محکومیت کارگران هپکو گفت: پرونده ۱۵ نفر از کارگران هپکو که مرتکب جرایمی ازجمله اخلال در نظم عمومی، حرکات غیرمتعارف، شرکت در تجمعات غیرقانونی، ترغیب و تحریک و تشویق افراد به تجمع در فضای مجازی شده بودند، در دستگاه قضا مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: با وجود برگزاری نشست‌های مختلف توسط مسئولان استان با این افراد و دیگر اعضای واحد تولیدی هپکو اراک مشکلات و مطالبات آنان دنبال شد، اما محکومان، دیگر کارگران هپکو را تشویق به مسدود کردن خط آهن سراسری شمال- جنوب کردند و چند روز حرکت قطار‌های سراسری با اختلال مواجه شد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اراک اظهار داشت: پرونده ۱۴ نفر از این افراد به صورت حضوری و یک نفر نیز به صورت غیابی مورد بررسی قرار گرفت و احکام این افراد صادر شده که تا ۲۰ روز حق اعتراض به رای قاضی را دارند.

وی ادامه داد: احکام این افراد در صورت قطعی شدن نیز براساس رای قاضی، تا پنج سال تعلیق است و اجرا نمی‌شود و در این مهلت پنج ساله اگر این افراد حسن نیت خود را نشان داده و مرتکب جرایم مذکور یا جرایم دیگری مثل جرم‌های موجب حد، قصاص یا جرایم تعزیری تا درجه ۷ نشوند، حکم آن‌ها اجرا نمی‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز