خبرگزاری کار ایران

در بیانیه‌ای مطرح شد؛

بازنشستگان بانک‌ها به زیر خط فقر سوق داده شدند/صندوق از اعطای وام سه میلیون تومانی عاجز است

asdasd
کد خبر : ۶۸۶۳۰۴

بازنشستگان چند بانک دولتی در بیانیه‌ای مشترک خطاب به مدیرعامل صندوق بازنشستگی بانک‌ها، به بیان مطالبات خود پرداختند.

به گزارش ایلنا، بازنشستگان بانک‌های دولتی که مدت‌هاست برای پیگیری مطالبات قانونی خود از جمله بحثِ «هم‌ترازی» اعتراضات صنفی برگزار می‌کنند، در بیانیه‌ای مشترک به بیان مطالبات و مواضع خود پرداختند.

در متن این بیانیه آمده‌است: در سال‌های گذشته همکاران بازنشسته به زیر خط فقر سوق داده شدند؛ خواهشمندیم اقدام عاجل در خصوص برقراری همترازی حقوق بازنشستگان بانکی با شاغلان، معمول فرمایید.

در ادامه این بیانیه با بیان این که صندوق بازنشستگی متولی اصلیِ «همترازی» است و این امر نیازی به مصوبه مجلس ندارد، آمده‌ است:  از آنجا که صندوق بازنشستگی بانک‌ها یک صندوق خصوصی و مستقل است و از بودجه دولتی استفاده نمی‌کند و منابع آن از محل کسورات بازنشستگی زمان شاغلی کارکنان بانک‌ها تامین می‌شود، لذا جا دارد تامین کنندگان منابع صندوق و پرداخت کنندگان حق عضویت ماهانه به صندوق که همانا ۱۲۰ هزار بازنشسته سیستم بانکی هستند؛ نقشی قابل توجه در اداره و نظارت آن داشته باشند.

در ادامه‌ی بیانیه به باقی مشکلات بازنشستگان بانک‌ها اشاره شده و آمده‌است: صندوق و بانک‌ها در اعطای وامهای ناقابل ۳ میلیونی به بازنشستگان عاجزند؛ معمولا یکسال باید در نوبت بود تا وام واریز شود.

این بیانیه می‌افزاید: طی سالهای ۸۶ تا ۹۴ مصوبات قانونی ازجمله قانون چهارم توسعه که مقرر داشته بود حقوق کارکنان دولت مطابق تورم افزایش یابد را زیر پا نهادند و کاهش حقوق بازنشستگان به خاطر تورم های وحشتناک آن سال‌ها را تحمیل کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز