خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

چرا حقوق بازنشستگان بانک‌ها بسیار کمتر از شاغلان است/پاسخ روشنی نمی‌دهند

asdasd
کد خبر : ۶۷۹۵۵۱

بازنشستگان بانک‌ها با انتقاد از سطح پایین مستمری‌های خود می‌گویند: در مراجعه به صندوق پاسخ روشنی نگرفتیم.

نمایندگان بازنشستگان بانک‌ها در تماس با خبرنگار ایلنا، از اوضاع نامناسب مستمری‌ها خود خبر دادند.

آنها می‌گویند: سطح دریافتی ما نسبت به شاغلان بسیار پایین‌تر است، این درحالیست که براساس قانون بازنشستگی بانک‌ها بایستی همسان‌سازی اجرا شود و حقوق بازنشستگان نیز به نسبت شاغلان افزایش یابد.

بازنشستگان بانک می‌گویند: اختلاف ما با صندوق، درخصوص تفاوت پرداخت ده درصد مابه‌التفاوت است؛ صندوق گفته مابه‌تفاوت از۹۷/۷/۱ ویا۹۷/۱/۱ پرداخت شود اما ما می‌گوییم اگر این ده درصد، مبلغی علی‌الحساب بابتِ همسان‌سازی وهمترازی است، طبق قانون باید از ۹۵/۱۱/۱ مانند شاغلان پرداخت شود.

آنها می‌گویند: تا زمانی که همترازی حقوق با شاغلان طبق ماده ۴۱ آیین نامه نظام بانکی ویا ماده ۶۴ دستوالعمل قانون مدیریت خدمات کشوری، اجرایی نشود به مطالبه‌گری و اعتراض ادامه خواهیم داد.

از قرار معلوم در هفته گذشته، 30 نفر بازنشسته به نمایندگی از بازنشستگان پنج بانک مختلف در محل صندوق بازنشستگی حضور پیدا کردند و با مدیریت صندوق به مذاکره پرداختند. آنها در عین حال طوماری اعتراضی با امضای جمعی از همکاران خود را به دبیرخانه صندوق تحویل دادند.

یکی از این نمایندگان می‌گوید: در نشستِ هفته گذشته هیچ پاسخ روشنی دریافت نکردیم. فقط به ما گفته شد در رابطه با مطالبات شما در مجمع صندوق که به زودی تشکیل خواهد شد، تصمیم‌گیری می‌شود.

آنها از معطلی طولانی خود و عدم پاسخگویی شفاف مسئولان صندوق انتقاد دارند و معتقدند که بایستی هرچه سریعتر به خواسته قانونی آنها پاسخ صریح داده شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز