خبرگزاری کار ایران

کارگران بیکار شده «پارس میلنگ» خواستار بازگشت به کار هستند

asdasd
کد خبر : ۶۶۷۲۳۲

کارگران بیکار شده کارخانه «پارس میلنگ» تاکستان خواستار بازگشت به کار و دریافت مطالبات معوقه خود ازسوی کارفرما شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگران بیکار شده کارخانه «پارس میلنگ» تاکستان که به دنبال بازگشت به کار خود هستند، می‌گویند همزمان با تجمع روز گذشته؛ کارفرما وعده پرداخت بخشی از مطالباتمان را (حداکثر طی چند روز آینده) داده است اما ما کارگران باسابقه خواستار بازگشت به کار سابق خود هستیم.

به گفته این کارگران، قرارداد شغلی همه آنها که تعدادشان به حدود 40 نفر می‌رسد، پایان مرداد ماه به دلیل اتمام قرارداد کار، فسخ شده است.

کارگران می‌گویند: با وجود آنکه از آن تاریخ تا روز گذشته (۱۹ شهریور ماه که به صورت رسمی از کار بیکار شدیم)، چه به صورت شفاهی و با چه با نوشتن نامه به مسئولان شهرستان خود، پیگیر مطالبات معوقات و بازگشت به‌ کار خود شده‌ایم اما هنوز اقدامی صورت نگرفته است.

یکی از کارگران این واحد صنعتی در توضیح این ماجرا گفت: همکارانی که بیکار شده‌اند بیین ۱۵ تا ۲۰ سال سابقه کار داشتند و تعدادی از آنها در شرف بازنشستگی با عنوان مشاغل سخت و زیان‌آور هستند.

او همچنین در خصوص مطالبات مزدی خود و همکارانش گفت: جدا از ۴ ماه مزد معوقه چند سال پیش هم حدود ۲ ماه مطالبات معوقه از کارفرما طلب کاربودیم. این مطالبه مربوط به تعطیلی دو ماهه کارخانه در چند سال گذشته می‌شود که کارفرما وعده داده بود هر کارگری که به هر دلیلی بخواهد از محل کار خود خارج شود، این مطالبه به او پرداخت می‌شود.

او در ادامه درباره وضعیت خود و سایر همکارانش بعد از اخراج از کار می‌گوید: این نگرانی وجود دارد که به دلیل شرایط سنی‌مان هیچ کاری برای من و سایر همکارانم پیدا نشود و با ادامه این وضعیت نتوانیم برای مدت زیادی با این شرایط زندگی کنیم.

در تماس ایلنا با دفتر کارخانه پارس میلنگ گفته شد که مشکلات مربوط به تامین نقدینگی موجب شده تا این واحد صنعتی دچار مشکل شود که نتیجه آن بیکاری حدود ۴۰ کارگر در شهرستان تاکستان شده است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز