خبرگزاری کار ایران

تاخیر ۵ ماهه در پرداخت دستمزد کارگران شهرداری «سی سخت»

asdasd
کد خبر : ۶۶۶۷۴۰

پرداخت حقوق حدود ۱۱۵ کارگر شهرداری «سی سخت» در استان کهکیلویه و بویراحمد دست‌کم ۵ ماه به تاخیر افتاده است.

منابع کارگری در شهر سی سخت با اعلام این خبر به خبرنگار ایلنا گفتند: حدود ۱۱۵ کارگر رسمی، قراردادی و پیمانی شهرداری سی سخت و سازمان‌های وابسته به آن به دلیل آنچه از سوی شهرداری «کمبود منابع مالی» عنوان می‌‌شود دست کم ۵ماه مزد معوقه طلبکارند.

به گفته کارگران شهرداری سی سخت، آخرین حقوقی که آن‌ها دریافت کرده‌اند مربوط به دستمزد اسفند ماه سال ۹۶ است که کارفرما آن را اخیرا به حساب کارگران پرداخت کرده است.

کارگران مورد نظر که به صورت رسمی و قراردادی مشغول کارند، با بیان اینکه مهم‌ترین عامل این وقفه پنج ماهه کمبود نقدینگی و نبود منابع مالی است، در ادامه گفتند: مشکلات شهرداری سی سخت از چندین سال پیش از زمانی آغاز شد که بسیاری از نهاد‌های مختلف دولتی وخصوصی از پرداخت به موقع عوارض شهرداری خوداری می‌کنند.

طبق اظهارات کارگران شهرداری سی سخت، درصورتی‌که شهرداری بتواند با همکاری مسئولان استانی و شهرستانی مطالبات معوقه خود را نهاد‌های مختلف دولتی وصول کند، توانایی پرداخت یک‌جای همه معوقات مالی کارگران را خواهد داشت.

به نقل از این کارگران که دارای سوابق ۶ تا ۱۳ ساله در شهرداری سی سخت هستند، گفته می‌شود که سال‌ها به صورت روزمزدی در مجموعه شهرداری مشغول کار بودند اما طی چند سال اخیر نوع قرارداد کاری آن‌ها با شهرداری تغییر کرده و به صورت قراردادی درآمده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز