خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان‌ شرقی مطرح کرد:

لزوم تحقیق و تفحص از نحوه واگذاری کارخانه ماشین‌سازی تبریز/خصوصی‌سازی نادرست عامل بحران در ماشین‌سازی است

asdasd
کد خبر : ۶۶۶۰۹۶

دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان‌ شرقی از ارائه طرح تحقیق و تفحص از شرکت ماشین‌سازی تبریز خبر داد و گفت: این طرح از جانب پنج نفر از نمایندهای مجلس شورای اسلامی که سه تن از آنها نماینده‌های شهرستانهای تبریز، آذرشهر و اسکو هستند، تدوین و امضا شده است.

به گزارش ایلنا، کریم صادق‌زاده با بیان اینکه جامعه کارگری استان چندین سال است در مورد ماشین‌سازی تبریز به مسئولان هشدارهای لازم را داده است، افزود: باتوجه به اینکه واگذاری کارخانه ماشین‌سازی تبریز به بخش خصوصی اخیرا صورت گرفته است، ارائه طرح تحقیق و تحفص از نحوه واگذاری آن جای تامل دارد.

به گفته وی، ماشین‌سازی تبریز بیش از چهار دهه در عرصه تولید محصولات صنعتی سابقه دارد و در این مدت با تولیدات منحصر به‌فرد خود منشاء اشتغال‌زایی و تولید در کشور بود اما از زمانی که دولت با اجرای نادرست سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی، واگذاری این کارخانه را در دستور کار خود قرار داده، دچار مشکل شده است.

صادق‌زاده با اشاره به شایعات متعددی که در مورد بازداشت مالک جدید، استعفای مدیرعامل و چند تن از اعضای هیأت مدیره کارخانه ماشین‌سازی تبریز به گوش می‌رسد، افزود: هنوز در مورد واگذاری این کارخانه، رعایت موارد قانونی ازجمله قانون تجارت نشده و مسائل مرتبط با کارگران نیز شفاف‌سازی نشده، اگر هم شفاف است برای آقایان مشخص شده اما برای دلسوزان صنعت استان و کشور هنوز قطعیتی نیافته است.

دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز با بیان اینکه بسیاری از دست‌اندرکاران صنعت معتقدند در شرایط فعلی اقتصاد کشور کارخانه ماشین‌سازی تبریز می‌تواند نفش مهم و پررنگی را در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی داشته باشد، گفت: وضعیت نابسامان کنونی کارخانه ماشین‌سازی تبریز همه را نگران کرده و باید مقامات عالی استان بویژه استانداری آذربایجان‌شرقی با تشکیل کمیته ویژه‌ای در قالب کمیته کارگری اجرایی موقت، پیگیری تولید و فعالیت در این کارخانه را دردستور کار قرار دهند.

صادق‌زاده تبریزی با اعلام آمادگی خانه کارگر آذربایجان‌شرقی و سایر تشکل‌های کارگری استان برای همکاری با اعضای کمیسیون کارگری مستقر در فرمانداری تبریز در خصوص رفع مشکلات واحد های تولیدی  در ادامه اظهار داشت: رکود صنایع مادر و بزرگی همانند ماشین‌سازی در سطح استان انگیزه کار و فعالیت سایر صنایع کوچک را از بین می‌برد.

وی با درخواست از استاندار آذربایجان‌شرقی که سابقه مدیریت  ماشین‌سازی تبریز را در گذشته داشته است، در جهت رفع مشکلات ماشین‌سازی تبریز گفت: موضوع طرح تحقیق و تفحص از نحوه واگذاری کارخانه ماشین‌سازی تیریز از آن جهت حائز اهمیت است که این طرح جدا از داشتن امضای سه تن از نمایندگان آذربایجان شرقی شامل «محمدحسین فرهنگی»، «اسماعیل سعیدی» و «بیگی»، امضای «علیرضا محجوب» نماینده مردم تهران و «احمدامیر امیرآبادی فراهانی» نماینده مردم قم را نیز پای خود دارد.

صادق‌زاده تأکید کرد: اگر به هشدارهای جامعه کارگری در مورد اهلیت مالکان جدید از هر لحاظ در واگذاری‌ها توجه لازم می‌شد، شاهد بروز چنین مسائلی نبودیم.

وی افزود: منظور ما از اهلیت بحث بر سر این است که کسی مالک کارخانه شود که بتواند کارخانه را اداره و مدیریت کند و بدین ترتیب سرمایه هیچ‌کس به خطر نیفتد.    

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز