خبرگزاری کار ایران

محسنی بندپی در بازدید از کارخانه شیشه مینا:

بسته حمایتی دولت به زودی اعلام می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۶۲۷۵۵

سرپرست وزارت تعاون، کارورفاه اجتماعی اعلام کرد: بزودی با مشارکت معاونت رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بسته حمایتی اجتماعی تهیه می‌شود تا آحاد جامعه بتوانند تحت پوشش حمایت‌های اجتماعی قرار بگیرند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، انوشیروان محسنی بندپی به همراه علیرضا محجوب (رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی) امروز (پنجشنبه هشتم شهریور) مصادف با عید غدیر در کارخانه شیشه مینا حضور پیدا کرد و ضمن بازدید از این کارخانه و گفتگوی صمیمانه و شنیدن درددل‌های کارگران اظهار کرد: ساده‌زیستی امام علی(ع) و توجه ایشان به عدالت محوری درمیان کارگران همواره سرلوحه کار ما قرار دارد.

وی ادامه داد: آقای محجوب از هر فرصتی چه در مجلس شورای اسلامی و چه در هیات دولت برای پیگیری مطالبات به حق و قانونی کارگران حضور آگاهانه و مسلط دارد.

محسنی بندپی افزود: یکی از الزامات سیاست‌های اقتصاد کلان در حال حاضر جدی گرفتن و اجرایی کردن موضوعات مرتبط با اقتصاد مقاومتی است. اقتصاد مقاومتی نیز یک هدف اصلی دارد و آن اینکه به ظرفیت‌های درونی در بعد نیروی انسانی در بعد اقلیم، ظرفیت‌ها و نیروی انسانی موجود توجه ویژه، کارشناسی و تخصصی داشته باشیم.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: ما کشوری هستیم با مدیریت خوب و استعدادهای ویژه و باید در شرایطی که تحریم‌های ظالمانه علیه کشور ما تدارک دیده شده است؛ بدانیم که راه برون رفت از این مسائل تکیه بر عوامل داخل و دورن‌زا با نگاه به عواملی است که در بیرون هستند و باید به کارگرفته شوند.

وی اشاره کرد: کارخانه شیشه مینا با بیش از 50 سال قدمت شرایط کیفیت و تولیدی فراهم کرده است که بالغ بر 50 درصد تولیدات این کارخانه بارعایت استانداردهای لازم صادر می‌شود.

محسنی بندپی تصریح کرد: سیاست دولت در این زمینه این است که ستاد مقابله با این شرایط سخت را به وجود آورده است، ما می‌توانیم با کشورهای اطراف خود داد و ستد خوبی داشته باشیم و باید ستادی برای مقابله با این شرایط دشوار را راه‌اندازی کنیم.

سرپرست وزارت تعاون، کارورفاه اجتماعی گفت: در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ستادی شکل گرفته است که بنگاه‌های دارای مشکل به شکل شناسنامه‌ای و ریز بررسی می‌شود تا بتوانیم این افراد را به مسیری بیندازیم که بتوانند در اشتغالی که سال‌ها برای آن زحمت کشیده‌اند و به آن علاقه دارند؛ روی پای خود بایستند.

وی اضافه کرد: هر کارگری که صبح بر سر کار خود حاضر می‌شود علاقمند به پیشرفت و تولید در کشور خود و مایل به تداوم این شرایط است و بیکاری یک نیرو در محیط کاری خود علاوه بر آسیب‌های اقتصادی، آسیب‌های روحی و روانی برای افراد به وجود می‌آورد که به مراتب بیشتر از بعد لطمه‌های اقتصادی آن است.

محسنی بندپی اظهار کرد: بنابراین یکی از سیاست‌های دولت و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی این است که در کنار برنامه‌های اشتغال پایدار که در سال 97 با اشتغال شامل فراگیر، روستایی، طرح کارورزی، کارآموزی دنبال می‌شود، شکل‌گیری اشتغال‌های پایدار را نیز دنبال کند.

سرپرست وزارت تعاون، کارورفاه اجتماعی تصریح کرد: در حال حاضر حمایت از بنگاه‌های نیازمند تامین مواد اولیه به موقع و در شرایط خاص و رفع موانع کسب و کار در دستور کار وزارت تعاون، کارورفاه اجتماعی قرار دارد.

وی تاکید کرد : در حال حاضر با افزایش قیمت‌ها در جامعه روبرو هستیم که با بسته سیاست حمایت اجتماعی دولت به صورت جدی پیگیری می‌شود که  بنده شخصا و هم  معاونت رفاه پیگیر آن هستیم.

بسته حمایتی دولت به زودی اعلام می‌شود

بسته حمایتی دولت به زودی اعلام می‌شود

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز