خبرگزاری کار ایران

همکاری ایران و مکزیک برای کاهش فقر

asdasd
کد خبر : ۵۴۲۳۵۲

ایران و مکزیک برای اندازه‌گیری و مطالعات سیاست‌های اجتماعی با هدف کاهش فقر با یکدیگر همکاری می‌کنند.

به گزارش ایلنا، انوشیروان محسنی بندپی؛ رئیس سازمان بهزیستی کشور که به دعوت رئیس شورای اندازه‌گیری و پایش سیاست‌های اجتماعی مکزیک به این کشور سفر کرده است، در نشست مشترک سازمان بهزیستی جمهوری اسلامی ایران و شورای اندازه‌گیری و پایش سیاست‌های اجتماعی مکزیک با اشاره به دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در زمینه سیاست‌های اجتماعی گفت: ایران و مکزیک به عنوان دو کشور از اقتصادهای نوظهور و در حال توسعه از تجربیات خوبی برخوردارند و می‌توانند با تبادل این تجربیات فعالیت‌های خود را برای کاهش فقر و افزایش توانایی اقشار آسیب‌پذیر افزایش دهند.

وی سیاست‌های سازمان بهزیستی کشور را بر پایه توانمندسازی و خودکفا کردن افراد تحت پوشش سازمان یادشده ذکر کرد و اظهار داشت: در این زمینه آمادگی داریم تا با مکزیک همکاری‌های خود را گسترش دهیم. 

رئیس شورای ارزیابی و پایش سیاست‌های اجتماعی مکزیک نیز با اشاره به اقدامات مکزیک برای کاهش فقر تصریح کرد که کشورش آمادگی دارد تا از تجربیات ایران در زمینه کاهش فقر و توانمندسازی اقشار هدف استفاده کند و همچنین تجربیات خود را در اختیار ایران قرار دهد. 

محمدتقی حسینی، سفیر کشورمان در مکزیک در جلسه افتتاحیه نشست مشترک کارشناسان ایران و مکزیک از افزایش همکاری دو کشور در زمینه سیاست‌های اجتماعی ابراز خوشحالی کرد و یادآور شد: دو کشور می‌توانند الگوی مناسبی از همکاری را طراحی کنند که در بسیاری از کشورهای در حال توسعه قابل استفاده خواهد بود. 

وی با اشاره به تفاهم‌نامه بین دو کشور که به امضای وزرای کار دو کشور رسیده است، خاطرنشان کرد: این گفت‌وگوها برای استفاده از تجربیات حاصل شده توسط ایران و مکزیک مفید است. 

لازم به یادآوری است که گفت‌وگوی کارشناسی ایران و مکزیک در زمینه سیاست‌های اجتماعی طی دو روز آینده ادامه خواهد داشت. 

رئیس سازمان بهزیستی کشور در این سفر همچنین با وزیر کار و تامین اجتماعی مکزیک نیز ملاقات خواهد کرد و از چند مرکز تخصصی این کشور در زمینه توانبخشی و پیشگیری دیدار خواهد کرد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز