خبرگزاری کار ایران

جمشید تقی‌زاده مطرح کرد:

نرخ بیکاری جوانان فارغ‌التحصیل دانشگاهی بالاست/برای یاوه‌گویی‌های ترامپ تبریز کافی است

asdasd
کد خبر : ۶۵۰۱۳۲

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: برای یاوه‌گویی‌های ترامپ یک تبریز بس است و حتی دیگر نیازی به دیگر شهرهای کشور نیست، چراکه این شهر لشگر عاشوراییان را تشکیل داد و در هشت سال دفاع مقدس جانفشانی کرد، الان نیز به پا خاسته و سیلی محکمی به دولتمردان آمریکا خواهد زد.

به گزارش ایلنا، جمشید تقی‌زاده در دوازدهمین جشنواره کارآفرینان برتر استان آذربایجان‌شرقی ابتدای صحبت‌های خود با اشاره به تهدیدات اخیر ترامپ نسبت به ملت ایران، اظهار داشت: پیام های تهدیدآمیز و یاوه‌گویی‌های رئیس‌جمهور امریکا نشان از بی‌خردی و کم تجربگی او در عرصه سیاست است و نشان می‌دهد او هیچ شناخت درستی از فرهنگ و تمدن ایران اسلامی و مجاهدت‌ها و ایثارگری‌های مردم ایران ندارد.

تقی زاده تاکید کرد: ترامپ نمی‌داند ‌ایرانی‌ها با تمام اختلاف نظرهایی که گاهی وجود دارد، در شرایط خطیر و حساس و در دفاع از ایران همه با هم متحد شده و پشتیبان مسئولان‌شان هستند. ترامپ باید متوجه باشد که مردم ایران در هشت سال دفاع مقدس با گذشت از جان و مال خود به دفاع از این آب و خاک پرداختتند.

وی تصریح کرد: بنابراین می‌توان گفت، در مقابل تهدیدات رییس جمهور امریکا یک تبریز بس است و دیگر نیازی به سایر شهرهای کشور نیست، چراکه در این شهر لشگر عاشوراییان با دلاوری‌ها و ایثارگری‌هایی که در هشت سال دفاع مقدس داشتند، بازهم آماده‌اند تا به یاوه‌گویی‌ها و دشمنی‌های ترامپ با ملت بزرگ ایران پاسخ کوبنده و محکمی بدهند.

تقی زاده افزود: از روسای قوای سه گانه تقاضا دارم برای حل مشکلات اقتصادی اختیارات لازم را به استانها بدهند تا براساس تصمیمات استان‌ها مردم در صحنه باشند.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با تاکید به اینکه حرکت آمریکا و شخص ترامپ باعث شد تا مردم بیشتر در کنار هم قرار گیرند، گفت: سیاستگذاری برای رشد اقتصادی وظیفه دولتمردان بوده و باید ابلاغیه رهبری اجرا شود.

وی با بیان اینکه کشور با نرخ زیاد بیکاری جوانان از جمله فارغ‌التحصیلان دانشگاهی روبه‌رو است، یادآور شد: مطابق با پیش‌بینی برنامه و بودجه، باید سالیانه ۹۵۵ هزار شغل جدید ایجاد شود و ایجاد چنین شغل‌هایی تنها از طریق جذب سرمایه‌گذاری و ایجاد محدودیت در واردات میسر نخواهد شد بلکه باید در کنار آن ایجاد سریع شغل توسط واحدهای تولیدی در سطوح بالا نیز انجام گیرد.

تقی‌زاده با تاکید بر اینکه اصولا دیدگاه فعالان اقتصادی، این است که هدف کارآفرینی اشتغال‌آفرینی نیست بلکه یک حرکت جدید است، تصریح کرد: کارآفرینی به دنبال ایجاد ارزش‌افزوده است به طوریکه هیچ تولیدی بدون شغل ایجاد نمی‌شود و این شغل امکان دارد برای یک تا یک‌هزار نفر باشد.

وی ابراز کرد: اساساً ایجاد اشتغال وظیفه دولت است ولی کارآفرینی وظیفه بخش خصوصی است.

تقی زاده با تاکید بر اینکه کارآفرینان افسران اقتصادی کشور در خط مقدم کار و تولید هستند که باید مورد حمایت قرار گیرند، گفت: باید با ایجاد مشوق ها و حمایت‌های جدی موانع پیش روی آنها را برداریم. خوشبختانه کارآفرینان استان آذربایجان شرقی به عنوان مولدان عرصه اقتصادی ازجمله کارآفرینان برتر کشور هستند که می‌توان از آنها به عنوان افسران خط مقدم عرصه تولید نام برد و این افتخار بزرگی برای این استان به شمار می‌آید.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه استارت‌آپ‌ها ارزش‌افزوده جدید ایجاد کرده و موثر واقع شده‌اند،گفت: باید حمایت‌های جدیدی روی این موضوعات انجام گیرد. کارآفرینی یک نقش ویژه‌ای می‌تواند ایفا کند و مشکلات دولت در فضای کسب و کار را کاهش دهد.

تقی‌زاده در پایان بیان کرد: به عنوان یکی از مجریان دولت باید بستری فراهم شود تا کارآفرینی به دولت متکی نشود، بلکه دولت متکی به کارآفرینی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز